۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۲۸۳۵۱
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

قرآن میزان سنجش روایات ائمه و رفتار بندگان است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی گفت: قرآن کتاب مطمئن و محکمی است که هم باید سخنان معصومین را بر آن عرضه داشته و هم اعمال خود را با آن بسنجیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر قرآن که در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در ادامه مبحث تحریف‌ناپذیری قرآن، اظهار کرد: یکی از دلایل مصونیت قرآن از تحریف این است که ائمه اطهار (ع) قرآن را مرجع سنجش سخنان و رفتار معرفی کرده‌اند.

وی افزود: امام محمدباقر (ع) در سفارشش به جابر بن یزید جُعفی می‌فرماید: بدان که تو یاور ما نیستی مگر زمانی که همه همشهریانت بر ضد تو هم‌داستان شوند و بگویند: تو مرد بدی هستی؛ امّا این سخن تو را اندوهگین نسازد و وقتی بگویند: تو مرد خوبی هستی این سخن هم شادمانت نگرداند؛ بلکه باید خود را با قرآن بسنجی.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این امام همام می‌فرماید: اگر پوینده راه قرآن بودی و به آنچه به بی‌اعتنایی به آن فراخوانده بی‌اعتنا بودی، به آنچه به آن ترغیب کرده است، راغب بودی و از آنچه از آن ترسانده است، ترسان بودی، پس پایداری کن و خوش باش؛ زیرا چیزی که درباره‌ات گفته شده به تو زیانی نمی‌رساند؛ امّا اگر از قرآن جدا بودی، چرا باید به خود مغرور شوی؟

وی افزود: روایات جلسات قبل عرضه اخبار بر قرآن بود و این روایت خبر عرضه خود بر قرآن است، آنجا شک در صحت روایت بود و اینجا شک در خود هست که چقدر از اخلاق و رفتارمان مطابق با قرآن است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی قرآن تحریف ناپذیر است ما خودمان و رفتارمان را به آن عرضه می‌کنیم؛ اما اگر تحریف شده باشد دیگر عرضه بر قرآن بی‌معنا خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مانند استاد اخلاقی که وقتی قبولش داریم تمام حرف‌هایش را می‌پذیریم و عمل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که شک و ریب و انحرافی در آن نیست تا آنجا که ائمه می‌فرمایند به‌محض شنیدن اخباری که از ما نقل می‌شود آن را قبول نکنید؛ بلکه اول آن را بر قرآن عرضه کنید اگر مطابقت داشت قبول کنید در غیر این صورت نپذیرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قرآن کتاب مطمئن و محکمی است که هم باید سخنان معصومین را بر آن عرضه داشته و هم اعمال خود را با آن بسنجیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات