۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۴۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

حسینی بودن شاخصه دانش آموزان جامعه اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عملی کردن سیره اهل بیت(ع) در میان گروه های مختلف مردم به ویژه نسل نوجوان و دانش آموزان را لازمه رسیدن به یک جامعه مطلوب دینی دانست.
حمید دژاکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا دژاکام پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ« احلی من العسل»  که با گردهمایی نوجوانان عاشورایی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که شاخصه جامعه اسلامی این است که تمامی دانش آموزان آن حسینی هستند، گفت: برای رسیدن به یک جامعه مطلوب دینی نیاز است که فرهنگی حسینی و سیره اهل بیت(ع) به صورت عملی در میان گروه های مختلف مردم به ویژه دانش آموزان پیاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام اسلامی تربیت دانش آموزان و نوجوانان عاشورایی مانند حضرت قاسم بن الحسن(ع) است، گفت: دانش آموزان و نوجوانان عاشورایی با وجود اینکه سن و سال کمی دارند همه ساله در ماه محرم به احترام امام حسین(ع) پیراهن سیاه بر تن می کنند که این امر ادب و احترام دانش آموزان به مکتب و مرام امام حسین(ع) را نشان داده و بیان می کند که دانش آموزان و نوجوانان جامعه اسلامی بدون اینکه به سن و سال خود توجه کنند همواره برای جانبازی در راه اسلام و انقلاب اسلامی به اقتداء از امام حسین(ع) آماده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اینکه به دنبال پیاده کردن سیره عملی اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در مدارس هستیم، ادامه داد: سالروز  شهادت حضرت قاسم بن الحسن و همزمانی ایام محرم با ماه مهر بهترین بهانه برای معرفی الگوهای شاخص دینی و عاشورایی به دانش آموزان نوجوان است.

دژاکام افزود: تمام داشته های ما به برکت وجود امام حسین(ع) است و قرآن و عترت دو میراث ارزشمندی است که پیامبر اسلام(ص) برای جامعه  اسلامی به یادگار گذاشته و مسؤولیت ما در برابر این دو میراث و ثقل عظیم این است که به نحو شایسته از آنها استفاده کرده و به سیره و روش آنها متمسک شده تا بتوانیم بستر ساز جامعه عدل جهانی امام  زمان(عج) شویم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید قدر دان والدین خود باشند، گفت: این والدین هستند که فرزندان خود را با عشق و مبحت به امام حسین(ع) تربیت کرده اند و اگر ما امروزه شاهد رویش نوجوانان انقلابی و عاشورایی  در کشور هستیم این رویش به برکت تریبتی دینی مادران و لقمه حلال پدران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان شهید استان قم یادآور شد: دانش آموزان شهید در دروان دفاع مقدس اثبات کردند که دفاع از کیان سرزمین اسلامی سن و سال نمی شناسد و تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) در هر سن و سالی برای دفاع از کیان اسلام و جانبازی در راه امام حسین(ع) آماده است./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات