۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۲۸۶۰۵
نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران:

خدمت در مواکب اربعین حسینی کاری جهادی است

حجت الاسلام والمسلمین بابایی خدمت در موکب های اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران را کاری جهادی دانست و گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک امر الهی است زیرا اراده خداوند برای ماندگاری و عظمت فرهنگ عاشورایی در سراسر عالم قرار گرفته است.
ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا ستاد اربعین در امیرکلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بابایی، نماینده آیت الله شاهرودی امروز در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران در شهر امیرکلا با اشاره به اهمیت اربعین و لزوم شکوه بخشی به این مراسم اربعین، گفت: موضوع فراگیر شدن پیاده روی اربعین حسینی یک اتفاق بی نظیر در عالم است با محوریت سیدالشهدا(ع) در جهت وحدت و یکدلی امت اسلامی صورت می گیرد.

وی افزود: وحدت، یگانگی و تحمل سختی و مشکلات در راه سیدالشهدا(ع) و بلند کردن پرچم حسینی در سراسر عالم از دستاوردهای این رویداد بی نظیر است.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به خاطرات خود از حضور در حوزه علمیه نجف اشرف، خاطرنشان کرد: علما و مراجع تقلید توجه ویژه ای به پیاده روی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا داشتند و این مسیر نورانی امروز با حضور بیش از 20 میلیون زائر و عاشق حسینی حماسه ای بزرگ را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همه ما موظف به باشکوه برگزار کردن اربعین حسینی هستیم و خوشبختانه استان مازندران از استان های پیشرو در حضور زائران در مراسم اربعین و خدمات رسانی در این مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی از مراسم اربعین حسینی به عنوان یک امر الهی نام برد و اظهار داشت: تلاش گران در مسیر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و باشکوه برگزار کردن آن، در زمره انسان های مجاهد قرار دارند و این فرصت نباید به راحتی از دست برود.

وی تاکید کرد: اراده الهی بر ماندگاری و عظمت بخشیدن به سیدالشهدا(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی در سراسر عالم است و هیچ قدرتی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ایستادگی و مقاومت ایران در برابر دشمنان به رغم همه تهدیدها، تحریم ها و فشارهای مختلف، گفت: در دوران دفاع مقدس همه عالم به ویژه دو ابرقدرت جهانی مانند جنگ احزاب در برابر ایران قد علم کرده بودند اما با اراده الهی شکست خوردند و شعاع قدرت نظام اسلامی روز به روز بیشتر می شود.

وی به تهدیدهای اخیر رییس جمهور آمریکا و سخنان سخیف وی در سازمان ملل علیه ملت ایران پرداخت و تصریح کرد: ترامپ یک لات بین المللی است که تنها رجز خوانی های او اضمحلال و نابودی این قدرت شیطانی را نزدیک می کند زیرا افرادی مانند فرعون که قدرتمندتر از او بودند، به اراده الهی نابود شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی گروه های تروریستی و تکفیری نظیر داعش را تربیت شدگان مکتب شیطانی آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: به اراده الهی و وعده قرآن جبهه حق ماندنی و آمریکا و دست نشانده های آن نابود خواهند شد و روز به روز جهان به روز موعود خود با ظهور حضرت ولی عصر(عج) نزدیک تر می شود.

وی با بیان این که لطف و عنایت خداوند موجب جاذبه حسینی شده است، خاطرنشان کرد:  خداوند به برکت خون های سیدالشهدا(ع) و مظلومیت آن حضرت، پرچم حسینی را در سراسر جهان بلند کرد و این بیرق روز به روز برافراشته تر می شود.

امام جمعه امیرکلا، اذعان کرد: سیدالشهدا(ع) چون از جبهه حق بود، شکست ناپذیر است و این وعده الهی در قرآن است که حق هیچگاه شکست نخواهد خورد.

وی از همه آحاد برای کمک به برگزاری و عظمت بخشیدن به مراسم پیاده روی اربعین حسینی دعوت کرد و گفت: واقفین و خیرین نقش بزرگی در اهتزاز پرچم حسینی دارند و این راه باید برای اربعین به عنوان اوج ارادت مردم جهان به ساحت سیدالشهدا(ع) همچنان بزرگ و با عظمت نگه داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با تقدیر از اقدامات ستاد پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران، گفت: خدمات ارائه شده به زائران حسینی در موکب الشباب العلویون فاطمه الزهرا(س) مازندران در خور تقدیر و تحسین است و امیدواریم این خدمات توسعه بیشتری پیدا کند.

گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران و جمعی از مسؤولان و روحانیان شهرستان بابل حضور داشتند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات