۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۶۶۴
مشاور عالی فرمانده کل قوا:

شهادت حججی پرچمی برافراشته از تمدن نوین اسلامی در جهان است

رحیم‌صفوی گفت: امروز زمان ذلت حامیان اصلی تکفیری ها به دست ملت ایران فرا رسیده و شهادت محسن حججی پرچمی از تمدن نوین اسلامی را در جهان برافراشته کرد.‏
 تشییع پیکر شهید محسن حججی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، عصر امروز در مراسم تشییع شهید محسن حججی که در میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: مردم استان اصفهان با تقدیم شهدایی مانند شهید محسن حججی و 30 شهید مدافع حرم پیشرو در دفاع از حریم و حرم آل الله هستند و توطئه های دشمنان برای عقبگرد مردم از اعزام فرزندانشان برای مستشاری در دفاع از حرم را ناکام گذاشته اند.

وی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه بندگان صالح خداوند وارثان زمین خواهند بود، ادامه داد: دشمنان خبیث ایران از تجمع صدها هزار نفری تهران، اصفهان و نجف آباد درس عبرت بگیرند و بدانند اگر فرزندی از ایران را در غربت سر ببرند صدها هزار جوان نسل سوم انقلابی انتقام او را از آمریکای جنایتکار و نوکران آن در منطقه خواهند گرفت.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با قدردانی از همه مادران شهید و تربیت زینبی و حسینی آن ها، ‏افزود: شهید حججی نماد نسل دوم انقلاب و نمونه ای از هزاران جوان مومن و شجاع و انقلابی مردم ایران است که تا آخرین لحظه حیات دنیوی خود آرام و شجاع ایستادند و هرگز تسلیم دشمن نشدند و نقطه ضعفی نشان ندادند.

سرلشکر رحیم صفوی زمان حاضر را زمان ذلت حامیان اصلی تکفیری ها به دست ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: به برکت خون شهدای مدافع حرم از همه ملیت های مسلمان نظیر شهدای حزب الله لبنان و پاکستان و افغانستان بساط جهنمی داعش در سوریه و عراق برچیده شد و امروز نوبت آمریکا و اسراییل است.

وی با بیان اینکه شهید حججی محصول پیوند مکتب سرخ عاشورا و مکتب سبز مهدوی در ایستادگی در برابر یزیدیان زمان است، ابراز داشت: شهید حججی حجت خدا در مقابل چشم همگان و سرباز حسین بن علی(ع) و امام زمان(عج) برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) ‏بود.

سرلشکر رحیم صفوی با یادآوری جمله معروف امام خمینی(ره) مبنی بر گذر کردن راه قدس از کربلا، ‏گفت: در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید اصفهان راه کربلا را باز کرد و هم اکنون شهدای مدافع حرم از نسل دوم و سوم در دفاع استراتژیک و راهبردی ملت ایران در مرزهای فلسطین در حال مجاهدت هستند و راه قدس را به زودی خواهند گشود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا شهادت شهید حججی را پرچم برافراشته ای از تمدن نوین اسلامی در جهان دانست و ‏افزود: شهادت این فرزند قهرمان مردم مؤمن و سلحشور نجف آباد اصفهان حماسه ای تاریخی خلق کرد و خورشید درخشانی از عظمت فرهنگ شجاعت و روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با صهیونیسم جهانی را تا ابد برای ملت های مستضعف جهان ایجاد کرد.

وی‏ اجرای همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق را توطئه جدید استکبار جهانی برای جبران شکست های تکفیری ها در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: دولت و ملت عراق بایددر برابر جدا سازی و تجزیه عراق با قاطعیت برخورد کنند و نگذارند سرزمین یکپارچه عراق تجزیه شود، این یک رفراندوم غیر قانونی و دسیسه آمریکایی است، پیامدهای این همه پرسی چیزی جز تجزیه عراق و ایجاد منطقه ای مکمل برای رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه تجزیه عراق بدون یاری و توطئه آمریکا غیرممکن است، ادامه داد: آمریکا چندین پایگاه نظامی در اربیل کردستان عراق دارد، هدف آمریکا ایجاد جنگ جدید در منطقه است و مردم کرد عراق در جدایی اقلیم کردستان تنها نقش یک ضربه گیر را برای آمریکا ایفا خواهند کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تشریح عواقب شوم تجزیه عراق برای کشورهای منطقه، ‏تصریح کرد: در این برهه از زمان و با شرایط کنونی هماهنگی دولت های ترکیه، ایران و سوریه در بستن مرزهای زمینی و هوایی و اتحاد سیاسی و حتی نظامی ضروری به نظر می رسد./869/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات