۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۵۲۸۶۸۳
امام جمعه ایلام:

منابر حسینی باید بصیرت افزایی داشته باشند

امام جمعه ایلام با بیان این که منابر و عزاداری حسینی باید با معرفت همراه باشند، گفت: بر روحانیان واجب است که جلساتی را برای پاسخگویی به شبهات موجود برگزار کنند تا بتوانند فلسفه عاشورا را نسل به نسل انتقال دهند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر چهارشنبه در مسجد علی بن ابی طالب شهر ایلام اظهار داشت: حادثه عاشورا از مهمترین حوادث تاریخ اسلام است.

وی افزود: نهضت عاشورا با گذشت حدود 1400 سال تمام وقایع آن روز در کتب تاریخی به ثبت رسیده است و ما می بینیم که هر ساله این مراسم در ایران و سایر کشورهای اسلامی با شکوه هرچه تمامتر برگزار می شود و مردم در سوگ سالار و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین به عزاداری می پردازند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: راز ماندگاری این نهضت و قیام امام حسین(ع) این است که درخت اسلام با این نهضت سیراب شد و دین اسلام با خون ابا عبدالله(ع) پایدار ماند و قیام عاشورا بنی امیه را که در آن زمان جولان می داد از مشروعیت انداخت و زمینه ای را برای پیدایش و گسترش قیام های دیگر چون توابین و مختار و حره فراهم ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: امام سجاد(ع) فرزند امام حسین(ع) یکی از حاضران و ناظران صحنه قیام عاشورا بودند و از نزدیک شهادت عزیزانش را نظاره گر بود و عمق فاجعه کربلا و دهن کجی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و اسارت آن ها را به خوبی درک کرد و سفیر بزرگ کربلا برای بازگو کردن و کارهای فرهنگی برای زنده ماندن این نهضت آسمانی شد.      

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در فراق پدر و عزیزانش خون گریه کردند، گفت: یک روز غلام آن حضرت عرض کرد یا ابن رسول الله حزن و اندوه شما کی تمام می شود امام فرمود وای بر تو، یعقوب با اینکه دوازده پسر داشت در فراق یوسف خون گریه کرد و به قدری گریست که چشمانش نابینا شد در حالی که فرزندش یوسف زنده بود و اینک من که شاهد شهادت پدر و عمو و هفده نفر از اهل بیتم بودم چگونه حزن و اندوه من تمام شدنی است. 

نماینده ولی فقیه در ایلام ادامه داد: امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا از ارزش های عاشورا و اسلام به خوبی دفاع کردند و میراث عاشورا را زنده نگه داشتند و دروس توحید، اخلاق و آداب اجتماعی می داد و در کنار کارهای فرهنگی چهره نفاق را بیش از پیش تبیین می کرد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: امام زین العابدین(ع) به همراه عمّه های خود و خواهران و سایر اسیران بنی هاشم و غیر آنها، به اسارت برده شد و فشارهای روحی و روانی سختی را متحمّل گردید و در عین حال برای ابلاغ پیام سیدالشهدا(ع) خطبه ها ایراد فرمود و در این کار، با موفقیت کامل و پیروزمندانه بر دشمنان و بنی امیه فائق آمد و همراه عمه اش زینب، انقلاب دیگری در اجتماع آن روز و جامعه غفلت زده اسلامی به پا کردند.    

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: منابر حسینی باید با معرفت همراه باشد عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت همراه باشد و بر روحانیان عزیز ما واجب است که جلساتی را برای پاسخگویی به شبهات موجود برگزار کنند تا بتوانند فلسفه عاشورا را نسل به نسل انتقال دهند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات