۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۶۹۹
آیت الله شفیعی:

قاتلان امام حسین داعشی ها و تکفیری های امروزی هستند

آیت الله شفیعی با بیان ضرورت قیام و نهی از منکر در برابر حاکم ظالم، گفت: مخالفان و قاتلان امام حسین(ع) همچون داعشی ها و تکفیری های امروزی مسلمان و انسان نیستند و بدترین جنایت ها را انجام دادند.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های ماه محرم در مسجد آیت الله شفیعی گفت: بنابر سخنان امام حسین(ع) اگر انسان در برابر سلطان ظالم قیام و نهی از منکر نداشته باشد هر جا چنین سلطانی به امر خداوند در درجات جهنم قرار گیرد؛ قرار خواهد گرفت چرا که بی تفاوتی به گناه ها و ظلم های چنین حاکمی، دال بر رضایت و همراهی با آنها دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان بیان اینکه امام راحل در برابر شاه به قیام پرداخت، افزود: معاویه و فرزندش یزید ادعای سلطنت کردند در این میان معاویه با دغل بازی و سیاست ورزی کارهایش را پیش برد و مخالفان جانشینی را ترور کرد اما یزید به صورت علنی حریم ها و حرمت ها را شکست و به مخالفت با سنت رسول خدا(ص) پرداخت.

این عالم دینی میمون بازی، قماربازی، شرابخواری، نزدیکی با محارم و را از جمله خصایص یزید بن معاویه برشمرد و گفت: امام حسین(ع) در جریان  این سخن معروف «مَنْ رَأَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاكِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ مُخَالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ يَعْمَلُ فِي عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ يُغَيِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ كَانَ حَقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ» از سلطان جائر و نه یزید سخن بر زبان راند تا تصور نشود که نزاع شخصی و قبیله ای است.

آیت الله شفیعی خاطرنشان خاطرنشان ساخت: در برابر سلطان ظالمی که به نام اسلام انواع گناهان و جنایت ها را مرتکب می شود، باید ایستادگی کرد که در غیر این صورت عقاید و بینش ها تغییر پیدا می کند و اسلام جعلی به مردم معرفی می شود که قیام امام حسین(ع) مانع از چنین کاری شد.

وی با اشاره به اینکه یزید با نام اسلام بر مردم حکمرانی کرد، افزود: امام حسین(ع) فرزند صاحب اسلام است و هرگز در برابر اعمال و افعال یزید سکونت نمی کند؛ از این رو سکوت و عدم مخالفت با اعمال مخالف سنت نبوی را عاملی در همنشینی با یزید در آخرت بیان می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه مخالفان همگان معترف به مقامات عالیه امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: مخالفان امام حسین(ع) همچون داعشی ها و تکفیری های امروزی مسلمان و انسان نیستند و بدترین جنایت ها را انجام دادند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات