۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۲۸۸۲۹
امام جمعه تبریز:

بهبود وضعیت معیشتی مردم تنها با اقتصاد مقاومتی محقق می شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تنها با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار استاندار جدید آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه از دولت در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی است، اظهار داشت: بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تنها با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت پیگیری اقدامات استاندار سابق در این بخش تأکید کرد و گفت: رفع بیکاری جوانان که کار آسانی نیست، نیازمند همدلی مسؤولان و برطرف شدن موانع تولید و خروج از رکود اقتصادی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به بازدید خود از برخی کارخانجات، واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی فعال در استان ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی با مشکلاتی روبرو هستند که باید با همدلی و تدبیر و برنامه ریزی این معضلات اقتصادی استان برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود بهبود اقتصاد و فرهنگ را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: مادامی که فرهنگ مصرف در جامعه مطابق با استانداردهای روز جهانی نشود، نمی‌توان در عرصه اصلاح الگوی مصرف گام‌های اساسی برداشت.

وی ترویج فرهنگ قرآنی، توجه به نیروهای مستعد جوان، به‌کارگیری جوانان ارزشی و متخصص در بخش‌های مختلف و بهره‌مندی از نکته نظرات وکلای ملت را از دیگر انتظارات مردم استان دانست و افزود: لازم است با وحدت، همدلی، هم صدایی و هماهنگی جایگاه حقیقی استان در عرصه اقتصاد و فرهنگ احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله جدی با تهاجم فرهنگ غرب را نیازمند حمایت دولت از مؤسسات و نهادهای مردمی دانست و اظهار داشت: تقویت نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار استان بایستی در اولویت قرار گیرد، کمبود بودجه در عرصه فرهنگ مفهومی ندارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: تلاش و کوشش شبانه روزی مسؤولان استانی برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، آگاهانه و به‌هنگام جوانان توأم با توجه به اشتغال تحصیل کرده های دانشگاهی ضرورت های امروز آذربایجان است، همچنین انتظار داریم استاندار جدید از تجربیات استانداران سابق بهره‌مند شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات