۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۸۸۶۲
مدیر کل اوقاف مازندران:

ارزش های عاشورایی در قلوب ملت های جهان نهادینه شده است

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که ارزش های عاشورایی امروز با عبور از مرزهای جغرافیایی به قلوب ملت های جهان رسیده است، گفت: امروز شاهد هستیم بسیاری از ملت های جهان عاشقانه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران پنج شنبه شب در مراسم عزاداری حسینی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به برگزاری باشکوه تشییع پیکر محسن حججی، این حضور بی نظیر را حامل پیام روشنی به دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب دانست.

وی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی را نشان دهنده زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی دانست و افزود: شهید حججی پرورش یافته مکتب حسینی بود و به همین دلیل شاهد این حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر این شهید بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی با بهره گیری از آرمان ها و ارزش های متعالی عاشورا به پیروزی رسید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که فرهنگ عاشورا  موجب بیداری اسلامی در جهان شده است، افزود: علاوه بر امت اسلامی امروز بسیاری از ملت های آزاده جهان با تأثیرپذیری از نهضت عاشورا و کربلا در برابر ظلم و استبداد جهانی هوشیار و بیدار شده اند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که با بیان این که عزت و عظمت اسلام ناب در جهان موجی از عصبانیت جبهه کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در جهان به راه انداخته است، بیان داشت: علیرغم همه دشمنی ها و توطئه های مستکبران علیه دین، امروز شاهد عظمت اسلام ناب در میان ملت ها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ارزش های عاشورایی امروز با عبور از مرزهای جغرافیایی به قلوب ملت های جهان رسیده است، افزود: امروز شاهد هستیم بسیاری از ملت های جهان عاشقانه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین با بیان این که دشمنان قسم خورده دین امروز به نام دین دست به جنایت های بزرگی علیه دین و امت اسلامی می زنند، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز از این گروه های تکفیری تروریستی حمایت می کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که تکفیری های مورد حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی به نام دین بزرگترین جنایت های قرن را مرتکب شده اند، افزود: همه هدف آنها تضعیف دین اسلام در دیدگان ملت های جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن در تلاش است اسلام ناب را یک دین خشن معرفی کند، بیان داشت: این در حالی است که دین مبین اسلام با هر گونه جنگ و خونریزی مخالف است و تلاش بر صلح و دوستی در میان ملت ها دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شیعه عزت و عظمت امروز خود را مرهون خون های پاک دشت کربلا است، تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در دشت کربلا مقابل دشمن نمی ایستاد و از اسلام ناب دفاع و حراست نمی کرد امروز اسلام ناب عظمت واقعی خود را از دست می داد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که دشمن با همه توان و سرمایه خود تحریف در دین را دنبال می کند، گفت: جبهه کفر و استکبار تلاش می کند که از دین تنها یک پوسته نمادین در جامعه اسلامی باقی بماند که هیچ اثرگذاری نیز نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید دین و ارزش های اسلامی همچون گذشته در متن جامعه بروز و ظهور داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر دین و مبانی ارزشی در جامعه کمرنگ شود به حتم اسلام ناب و انقلاب قدرت حقیقی خود را از دست خواهد داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که شهدای همچون محسن حججی با ایثار و شهادت خود عظمتی در کشورمان خلق کردند که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند، گفت: حضور پیکر مطهر شهید ححجی در کشورمان، موجی از وحدت و همبستگی ملی را در کشور به راه انداخت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که با بیان این که شهدا همواره عامل وحدت و همدلی در کشور بوده اند، افزود: با ورود پیکر شهید مدافع حرم حججی به کشور مشاهده کردیم آحاد جامعه اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤولان و شخصیت های برجسته نظام به پیکر پاک این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه، منش و سیره امام حسین(ع) در هر لحظه باید مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: امام حسین(ع) نباید در محرم و تنها سینه‌زنی‌ها خلاصه شود بلکه باید در طول کل سال از این امام عزیز بهره‌گیری کنیم و راهش را ادامه دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شهید محسن حججی و دیگر شهدا با خداوند متعال معامله کردند و جاودانه شدند، تصریح کرد: شهدایی چون حججی ها نیت و درون آنها الهی بوده و تنها برای دفاع از حریم آل الله به جنگ با دشمن رفتند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز باید با گروه های تروریستی در داخل کشور مبارزه می کردیم، خاطرنشان کرد: تجلیل انقلابی ملت ایران از پیکر شهید حججی نشان دهنده بصیرت و آگاهی این ملت رشید و شهید پرور دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدافعان حرم هیچ گاه نخواهند گذاشت چراغ اسلام خاموش شود، گفت: مدافعان حرم آل الله برای حراست و پشتیبانی از حرم های مطهر عزیز ترین داشته خود یعنی جانشان را در طلب اخلاص قرار دادند.

وی با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت و آگاهی است، تصریح کرد: امام حسین(ع) از سوی انسان های بی بصیرت آن زمان به شهادت رسیدند و امروز نیز باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده حادثه کربلا دوباره تکرار نشود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات