۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۸۸۶۷
آیت الله میرباقری:

عاشورا نبود بشریت در ظلمت محض فرو می رفت

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که عاشورا صف آرایی ظلمانی دشمن را به مؤمن نشان می دهد، گفت: عاشورا نبود بشریت در ظلمت محض فرو می رفت.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری امشب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به این که محرم زمینه درک حقیقت بندگی در ساحت اقدس الهی است، اظهار داشت: باید توجه داشت که ذات اقدس اله حجاب بردار نیست و آنچه که زمینه حجاب بین خداوند متعال و بندگان می شود از سوی خود بندگان شکل می پذیرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامي قم در تشریح حقیقت معنای «اولوالالباب» از منظر مبانی ثقلین ابراز داشت: دانشمندان نظام مادی گرای غرب، جهان متکی بر این نظم دقیق را ساخته و پرداخته یک انفجار ساده می دانند؛ این در حالی است که خود این تحلیل نتیجه تحیر در حقیقت علم است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که صاحبان خرد اولوالالباب هویت و حقیقت علم را به درستی درک می کنند، عنوان داشت: اگر تحقیق و پژوهش علمی بر هویت ذکر استوار نشود نتیجه ای جز تحیر و نظریات علوم نظام مادی غرب نخواهد داشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دست یابی به مقام یقین امری ممکن و هویتی علمی دارد، گفت: اگر دانش پژوه در جریان کشف مبانی علم بر مدار هویت ذکر عمل نکند به حقیقت علم دست نیافته است و به تحیر خواهد رسید؛ بر این اساس آیات الهی را ندیده و همواره به دنبال دلایلی غیر از حقیقت خواهد بود.

آیت الله میرباقری در ادامه تبیین ابعاد حجاب ظلمانی ابراز داشت: قرآن کریم برای تبیین ابعاد این هویت از حجاب چنین فرموده است که«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ الَّذينَ کَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ؛ خداوند دوست و سرپرست کسانی است که ایمان آورده اند، آنها را از تاریکی های جهل و کفر و فسق به سوی نور علم و ایمان و تقوا بیرون می برد، و کسانی که کفر ورزیدند سرپرستان آنها طغیانگرانند که آنها را از نور هدایت به سوی تاریکی ها ی گمراهی بیرون می برند. آنها اهل آتشند که در آنجا جاودانند.»

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که هویت ولایت ظلمت متعلق به دشمنان خدا است، اظهار داشت: دشمان خدا در ساحتی از ظلمت ولایت دارند که این ساحت هموراه نا آرام و اوصاف تاسف باری دارد؛ بر این مدار همواره سعی می کنند که انسان را ذیل بیرق این ولایت به این ساحت آورده تا او نتواند حق از باطل را تشخیص داده و هویت و حقیقت بر او مشتبه شود.

وی گفت: جهان بشری در صف آرایی در دو قطب ائمه حق و باطل هویت معادلات امروز را به دست آوده است تا جایی که قرآن کریم برای تبیین ابعاد این حقیقت فرموده است«يَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ کِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِکَ يَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً؛ به یاد آر روزی که هر گروهی از مردم را با پیشوای خود که از وی پیروی داشته اند و با کتاب آسمانی شان برای دریافت کتاب عمل فرا می خوانیم. پس کسانی که کتاب عمل  آنها به دست راستشان داده شود آنها کتاب خود را می خوانند، و به اندازه رشته پشت هسته خرما هم که کمترین چیز است ستم نبینند نه بیش از اندازه گناهشان کیفر ببینند و نه کمتر از استحقاقشان پاداش گیرند.»

آیت الله میرباقری با تاکید بر این که عاشورا صف آرایی ظلمانی دشمن را به مؤمن نشان می دهد، اظهار داشت: اگر عاشورا نبود بشریت در ظلمت محض فرو می رفت./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات