۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۸۷۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

وظیفه اصلی شیعیان پاسداری از نهضت حسینی است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: هر قیام و نهضتی از دو بخش خون و پیام تشکیل می شود مراد از بخش خون مبارزات خونین و قیام مسلحانه است که مستلزم کشتن و کشته شدن و جانبازی در راه آرمان مقدس است و مقصود از بخش پیام نیز رساندن و ابلاغ پیام انقلاب و بیان آرمان و اهداف آن است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر پمجشنبه در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: تکلیف اجتماعی در آیین اسلام، ویژه مردان نیست.

وی افزود: زنان متعهد و مسلمان نیز در برابر جریان حق و باطل و مسأله ولایت و رهبری، وظیفه دارند و باید از رهبری حق، دفاع و پیروی و از حکومت و فسادهای مسؤولان نالایق انتقاد کنند و در صحنه های گوناگون اجتماعی حضوری مؤثر داشته باشند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: در تداوم مسیری که حضرت زهرا(س) در حمایت از امام معصوم(ع) و افشاگری علیه رویه های ناسالم زمامداران داشت، زنان به ویژه حضرت زینب(س) نیز در نهضت کربلا دوشادوش امام حسین(ع) مشارکت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: هر قیام و نهضتی از دو بخش خون و پیام تشکیل می شود مراد از بخش خون مبارزات خونین و قیام مسلحانه است که مستلزم کشتن و کشته شدن و جانبازی در راه آرمان مقدس است و مقصود از بخش پیام نیز رساندن و ابلاغ پیام  انقلاب و بیان آرمان و اهداف آن است.

وی با بیان اینکه در نهضت و قیام عاشورا  این دو بخش کاملا مشهود است، گفت: انقلاب امام حسین(ع) تا عصر عاشورا مظهر بخش اول یعنی خون و شهادت بود و رهبری و پرچمداری نیز بر عهده ایشان قرار داشت و پس از آن بخش دوم به پرچمداری امام سجاد(ع) وحضرت زینب(س) آغاز شد که با سخنان آتشین خود پیام انقلاب و شهادت سرخ آن حضرت و یارانش را به آگاهی افکار عمومی رساندند و طبل رسوایی بنی امیه را به صدا درآوردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: با توجه به تبلیغات بسیار گسترده و دامنه داری که حکومت اموی از زمان معاویه ضد اهل بیت(ع) به ویژه در منطقه شام به راه انداخته بود، بی شك اگر بازماندگان امام حسین(ع) یعنی زن و بچه های ایشان، به افشاگری و بیدارسازی نمی پرداختند، دشمنان اسلام و مزدوران قدرتهای وقت، نهضت بزرگ و جاویدان آن حضرت را در طول تاریخ کم ارزش و چهره آن را وارونه نشان می دادند.

امام جمعه ایلام عنوان داشت: هم چنان که برخی در تهمتی درباره امام حسین(ع) گفتند بر اثر سل از دنیا رفت؛ اما تبلیغات گسترده بازماندگان حضرت سیدالشهدا(ع) در دوران اسارت که کینه توزی سفیهانه یزید چنین فرصتی را برای آنان پیش آورده بود، اجازه چنین تحریف و جنایتی را به دشمنان نداد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: امروز هم ما باید از نهضت عاشورا و قیام سرور و سالار شهیدان به خوبی پاسداری کنیم و منبرهای ما حسینی شود، عزاداری ما با شور و معرفت حسینی همراه باشد و نباید به دشمنان امروز و فردای انقلاب و اسلام اجازه دهیم کوچکترین خللی در باروهای شیعی و اعتقادات دینی فراهم آورند و باید نهضت عاشورا و فلسفه قیام عاشورا نسل به نسل انتقال داده شود و زمینه را برای انحراف مسدود کنیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات