۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۸۸۹۴
آیت‌الله صدیقی:

انقلاب اسلامی ایران امید مستضعفان برای ظهور است

آیت‌الله صدیقی گفت: انقلاب اسلامی ایران زیر پرچم ولایت همچون پیراهن یوسف امید مستضعفان و محرومان عالم برای زمینه‌سازی ظهور است.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شامگاه پنج‌شنبه ششم مهر در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زیارت از ضروریات دین ماست که در آیات قرآن نیز بر این امر تصریح شده است.

وی با بیان اینکه هرکس خدا را فراموش کند دچار خودفراموشی می‌شود، عنوان کرد: برای رهایی از گناهان به پیامبر اسلام(ص) یعنی پدر امت مراجعه کنیم روح رسول خدا(ص) همواره حاضر است از ایشان بخواهیم برای ما استغفار کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: بر اساس روایات وارده وقتی مومنی بر کسی وارد می شود باید میزبان سلام کند اما در زیارت ائمه معصومین(ع) وارد شونده باید سلام کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به داستان طالوت و جالوت، بیان داشت: قوم طالوت از پیامبر زمان خود درخواست رهبری کردند که ظلم جالوت پادشاه ستمگر را از سر خود کم کنند، اما زمانیکه خداوند طالوت را انتخاب کرد بر رهبری او ان قلت وارد کردند که مگر یک آخوند یک لا قبا می‌تواند مدیریت جامعه را بر عهده بگیرد، در حالیکه او عالم و قوی و عاقل بود.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) نیز از سوی خداوند به عنوان امام امت اسلامی انتخاب شدند، اما پس از پیامبر(ص) منافقان اجازه ندادند ایشان به عنوان خلیفه الهی در راس حکومت قرار گیرد، اگر چه مردم بیعت امیرمومنان امام علی(ع) را شکستند اما امامت ایشان باطل نشد بلکه خودشان گرفتار بدبختی و نگون‌ساری شدند.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: در رهبری جامعه دینی مشروعیت از ناحیه خداوند شرط است، چراکه خداوند به عنوان خالق انسان خیر و صلاح جوامع بشری را بهتر از هرکسی می‌داند.

آیت‌الله صدیقی گفت: امروز تمام کشورهای که ادعای دموکراسی دارند اقلیتی بر اکثریت حکومت دارند، در حالیکه وقتی ولی از سوی خداوند انتخاب شود چون خداوند ذی‌نفع نبوده و فراجناحی و فرانژادی عمل می‌کند منافع و مصلحت همه افراد جوامع بشری را در نظر می‌گیرد.

وی بیان داشت: امام راحل پرچم ولایت را در کشور ما بلند کردند مردم نیز برای حفظ دینداری خود زیر این پرچم حاضر شده و برای آن خون می‌دهند، انقلاب اسلامی ایران همچون پیراهن یوسف امید مستضعفان و محرومان عالم برای زمینه‌سازی ظهور است.

امام جمعه موقت تهران، درباره عظمت زیارت امام حسین(ع) ابراز کرد: در بین همه معصومین(ع) زیارت امام حسین(ع) یک جبهه، جریان و انفجار نور است، چراکه واقعه کربلا مقطعی نبود بلکه قانون معرفت و تولید ایثار، شهادت طلبی و حمایت از مظلوم بود.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) همچون سفر حج یک بار آن واجب است، گفت: همواره از انبیا و ملائک گروه گروه به زیارت امام حسین(ع) می‌شتابند، امروز هم محبان امام حسین(ع) در زیارت اربعین مانور انتظار را به نمایش می‌گذارند./807/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات