۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۹۰۹
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ عاشورا کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه بشری است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شاخصه های نهضت حسینی برای عموم جامعه بیان شود، گفت: امروز کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه بهره گیری از فرهنگ عاشورا است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری حسینی در فریدونکنار به عظمت ماه محرم در جهان اشاره کرد و با بیان این که امروز اشک ریختن برای امام حسین(ع) تنها مختص مسلمانان نیست، گفت: امروز در بسیاری از نقاط جهان برای سید و سالار شهیدان مراسم می گیرند و به سوگواری می پردازند.

وی با بیان این که دشمنان برای جلوگیری از گسترش و جهانی شدن فرهنگ حسینی تلاش های بسیاری کردند، افزود: امروز بسیاری از ملت های آزاده جهان پیرو مکتب حسینی هستند و در همان مسیری که سید و سالار شهیدان حرکت کردند، گام بر می دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ دشمنان حقیقی دین برای از بین بردن اسلام ناب و پیام عاشورا تلاش های بسیاری انجام دادند، بیان داشت: اما حقانیت دین و نهضت حسینی مانع از تحریف دین و قیام عاشورا شد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که با بیان این که تحریف دین در طول تاریخ وجود داشته و امروز نیز از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دنبال می شود، خاطرنشان کرد: پس از قیام حسینی، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با تبلیغ صحیح و رساندن پیام نهضت مانع از تحریف حقایق عاشورا شدند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دوران غیبت نیز علما و فقهای دین با تبلیغ مناسب بستری را برای گسترش معارف عاشورایی در جامعه فراهم کردند، بیان داشت: اگر تلاش های علمای دین نیز نبود امروز عزاداری های حسینی نیز دچار تحریف گسترده می شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی نیز در منابر و خطابه های خود تلاش کنند مطالبی که در مورد قیام عاشورا بیان می کنند مستدل باشد، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده قیام حسینی را تحریف شده را برای مردم تبیین کرد، چون همین مسأله موجب سوء استفاده دشمنان اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی باید در همان مسیری که امام حسین(ع) تعیین کردند گام بردارند، بیان داشت: ادامه دادن راه امام حسین(ع) بای جامعه اسلامی عزت و اقتدار آفرین خواهد بود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسين(ع) با هدف احياي امر به معروف و نهي از منکر و دين اسلام قيام کرد در ظهر عاشورا نماز را برپا داشت، گفت: امروز یکی از مهم ترین راه های ادامه دادن مسیر امام حسین(ع) دفاع و حراست از دین و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حفظ دین و انقلاب اوجب واجبات است، تصریح کرد: دشمن برای جلوگیری از گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه دست به هر جنایتی می زند و شرایط امروز کشورهای اسلامی نتیجه همان تفکر خباثت آلود است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که برای حفظ دین باید همان امام حسین(ع) خالصانه و عاشقانه به میدان مبارزه بیاییم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در این جنگ حق و باطل تنها تماشاچی هستند و این به معنای خیانت به دین و انقلاب اسلامی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ عاشورا برای ملت ایران عظمتی خلق کرد که تا قیامت برای این انقلاب و نظام ارزش آفرین است، تصریح کرد: این ملت با الگو قرار دادن فرهنگ حسینی در برابر جبهه ظلم و استکبار ایستادند و پیروز شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران، هشت سال دفاع مقدس را تجلی دفاع عاشورایی فرزندان ایران اسلامی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: سپاه اسلام با الگو قرار دادن فرهنگ عاشورایی با اقتدار در برابر دشمن بعثی ایستادند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که باید در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شاخصه های نهضت حسینی برای عموم جامعه بیان شود، خاطرنشان کرد: امروز کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه بهره گیری از فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که امروز بقا و ماندگاری دین و انقلاب در گرو حفظ فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و استبداد، فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در جهان بشریت نهادینه کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی با پرچم داری فرهنگ استکبار ستیزی در جهان ادامه دهنده راه نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین دلایل دشمنی جبهه کفر و استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گسترش فرهنگ استکبار ستیزی در جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، رهبري صالح، برجستگي حريت و حفظ کرامت بشري را از ديگر ويژگي هاي نهضت حسيني عنوان کرد و گفت: در حالي‌که بني‌اميه سعي مي‌کرد ظاهري از اسلام را زنده کند و جامعه را به سمت يک سقوط اخلاقي سوق دهد، امام حسين(ع) با نهضت تاريخي خود سبب شد فضاي سالم تربيتي شکل بگيرد.

وی با بیان این که حيات جويندگان سعادت و زندگي آنان، بسته به ميزان معرفت آنها از واقعه عاشورا و شناخت دقيق خالق اين حادثه بزرگ است، گفت: سالارشهيدان راه صحيح و سبک زندگي اسلامي را به خوبي در حادثه عاشورا به منصه ظهور گذاشت و اهل بيت(ع) آن بزرگوار با تحمل مصائب و بردباري در مقابل همه سختي ها، درس مقاومت، ايثار، ايستادگي در مقابل دشمن را به آيندگان به خصوص شيعيان و محبين اهل بيت(ع) آموختند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات