۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۹۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایستادگی مقابل استکبار مهم‌ترین پیام عاشورا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام محرم و عاشورا ایستادگی در مقابل مستکبران و نه گفتن به آنها است، گفت: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود این مهم را به مردم تفهیم کرد.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: عزاداری و گریه کردن برای مظلومیت سیدالشهدا (ع) خوب و پسندیده است؛ اما اگر مبلغ یا مداحی بخواهد در سخنان و مداحی خود مطلب دروغی بگوید تا به این طریق اشک مردم دربیاورد، درواقع گناه کرده و عمل حرامی را انجام داده است.

وی افزود: نباید وسیله رسیدن به هدف مقدس، نامقدس باشد؛ چراکه هدف مقدس مستلزم وسیله مقدس برای رسیدن به آن هدف است؛ ازاین‌رو مداحان باید به‌صورت خالصانه مداحی کرده و مطالبی را نگویند که در اسلام و وقایع محرم و عاشورا وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید پول‌هایی که برای خریدن علامت برای هیئات مذهبی می‌شود، صرف خرید پرچم شود، تصریح کرد: عزاداری در خیابان اشکالی ندارد؛ اما نباید با طبل‌های بزرگ و تولید صداهای گوش‌خراش سبب آزار و اذیت مردم شویم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد سه ویژگی عزاداری مطلوب، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری هم تأکید کرده‌اند عزاداری باید به‌گونه‌ای باشد که سبب عمق‌بخشی علاقه مردم نسبت به اهل بیت شود، عاشورا را با معرفت به مردم معرفی کرده و همچنین سبب عمق‌بخشی به ایمان مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عزاداران و متولیان برگزاری مراسم ایام محرم باید دقت داشته باشند خرافات و بدعت‌ها با عزاداری واقعی و درست مخلوط نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید دعای عرفه چاشنی عزاداری‌های ایام محرم شود؛ زیرا با دعای عرفه است که می‌توان سیاست سیدالشهدا (ع) را به مردم گفت و آموزش داد.

نه گفتن به استکبار سبب دشمنی آنها با نظام اسلامی است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد، با بیان اینکه مهم‌ترین پیام عاشورا و محرم ایستادگی در برابر استکبار و نه گفتن به آنها است، افزود: اکنون هم نه گفتن نظام جمهوری اسلامی به استکبار سبب عصبانیت و دشمنی آنها نسبت به نظام شده است.

وی تصریح کرد: درواقع پیام روز عاشورا نهراسیدن از عربده‌های دشمن بوده و امام حسین (ع) با رفتار و قیام خود این مهم را به‌خوبی برای مردم همه اعصار بعد از خود تفهیم کرد.

همه‌پرسی کردستان عراق توطئه استکبار برای تشکیل اسراییل دوم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: دلیل اصلی برگزاری این همه‌پرسی شکست دشمنان و جبهه استکبار در پروژه تکفیر بود؛ درنتیجه تصمیم گرفتند طرح همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه طرح برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق از پیش طراحی شده بود، اضافه کرد: دشمنان و دنیای استکبار قصد دارند با این اقدام در کنار ایران لانه زنبور ایجاد کرده و برای ایران و سایر کشورهای منطقه مشکل ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همه‌پرسی در این منطقه مسأله‌ای کاملاً استکباری بوده و هدف دشمنان از انجام آن ایجاد اسراییل جدید در منطقه است./9314/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات