۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۹۶۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تشکیل اجتماعات عزاداری حسینی لازمه تداوم مکتب عاشورا است

امام جمعه شهرکرد تشکیل اجتماعات عظیم عزاداری حسینی را لازمه تداوم نهضت و مکتب عاشورا بیان کرد و گفت: اجتماعات بزرگ حسینی را دست کم نگیریم چراکه بازتاب مهمی در داخل و خارج کشور دارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه امروز شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه را از ضرورتها دانست و اظهار کرد: باید جایگاه و فلسفه قیام و شهادت امام حسین(ع) را خوب بشناسیم و همه تلاش خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه به کار گیریم و به یقین این از ضرورتهای امروز کشور است.

وی قیام اما حسین(ع) را موج آفرین دانست و افزود: نباید تنها به عزاداری در مسجد و حسینیه اکتفا کنیم؛ باید با شکل‌ گیری اجتماعات بزرگ حسینی فرهنگ عاشورا را در جامعه نهادینه کنیم و موج آفرین باشیم که به حمدالله با گذشت بیش از 1400 سال این موج هنوز زنده است و همچنان جریان دارد و با اجتماعات بزرگ محقق خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد تشکیل اجتماعات عظیم عزاداری حسینی را لازمه تداوم نهضت و مکتب عاشورا بیان کرد و ادامه داد: اجتماعات بزرگ حسینی را دست کم نگیریم چراکه بازتاب مهمی در داخل و خارج کشور دارد، بنابراین هر چقدر در این مسیر بکوشیم، به تداوم نهضت حسینی کمک کرده ‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به مراسم تشییع و تدفین شهید حججی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: جهاد مستمر تا شهادت، نه گفتن به طاغوت و نظام سلطه و داشتن روحیه ناآرام در برابر حوادث عالم از ویژگی ‌های بارز این شهید به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نه به طاغوت و نظام سلطه از مهمترین ویژگی‌ های شهید حججی است، افزود: هیچ‌ گاه در مشی امثال شهید حججی تساهل در برابر دشمن دیده نمی ‌شود، حتی وقتی در دام وحشیان بود هیچ ذلتی از خود نشان نداد و با آن چشمان نافذ، عزتمندانه و بدون ذره ‌ای ترس ایستاد، این‌ ها لازمه حججی شدن و ماندگار شدن است.

وی با اشاره به هدایت‌ گری حججی برای اهل ایمان، تصریح کرد: امروز ما در مقابله با استکبار محسن حججی ‌ها می‌ خواهیم، دشمن از ما دست نمی‌ کشد مگر آنکه مستحکم و مقاوم باشیم تا دشمن از آسیب زدن به ما مأیوس شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن بیکار نمی ‌نشیند و امروز که داعش رو به نابودی است، موضوع اقلیم کردستان و مسائلی دیگر را علم می ‌کند، تصریح کرد: دشمن بداند هزاران خدعه دیگر هم که بچیند اوست که روز به ‌روز ضعیف تر می ‌شود.

وی با اشاره به درهم‌ آمیختگی ایام محرم حسینی با هفته دفاع مقدس خاطرنشان کردت: این دو مناسبت هر دو از یک جنس هستند و ما هرچه در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم همه از کربلا آموخته شد و شهدای ما در مسیر عاشورا حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این نگاه و باور باید بر انقلاب حاکم باشد، تصریح کرد: مبادا آنچه دشمن می‌ خواهد محقق شود و میان انقلاب و باورهای حسینی فاصله بیفتد، انقلاب نوری است که از نور کربلا نشأت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با اشاره به ایام گرامیداشت تلاش مجاهدانه نیروی انتظامی، اضافه کرد: این عزیزان محکم و مقاوم در صحنه هستند و در نظم و امنیت کشور نقش ‌آفرینی می ‌کنند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در تمامی زمینه ‌ها، تصریح کرد: انتظار می ‌رود مسؤولان در تصمیم‌ گیری ‌های کشوری و استانی مراقب حفظ وحدت باشند و نگاه واقع بینانه داشته باشند و همچنین طرح های انتقال آب از جمله انتقال آب بن - بروجن و مطالبات به حق مردم را در نظر بگیرند./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات