۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۹۰۳۰
آیت الله جاودان مطرح کرد؛

الگوپذیری از امام حسین تنها راه نجات جامعه انسانی

استاد حوزه علمیه با بیان این که الگو پذیری از امام حسین(ع) تنها راه نجات برای جامعه انسانی است، گفت: محبت امام حسین(ع) مانع گناه و گمراهی انسان می‌شود.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد در خصوص اینکه چگونه انسان می‌توان اعمالش را از دستبرد شیطان محفوظ بدارد، گفت: شیطان به عزت و جلال خداوند قسم یاد کرده تا همه انسان‌ها را گمراه کند غیر از مخلصین.

وی با بیان اینکه گمراهی در مقابل هدایت است، اظهار داشت: انسان مخلص بنده‌ای است که خدا او را خالص کرده باشد.

آیت الله جاودان ادامه داد: اگر کسی واقعا بنده باشد و خود را مالک چیزی نداند و همه چیز را از آن خدا بداند برهمین اساس آیا کسی می‌تواند از او چیزی بدزدد؟ اگر من فقط صاحب چیزی باشم، دزد می‌تواند هجوم آورد و آن شی را از من بدزدد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بنابراین اگر صاحب همه چیز باشم، دزد از هر سو می‌تواند به من حمله کند؛ اما اگر چیزی نداشته باشم، دزد هر چقدر هم که دست دراز کند نمی‌تواند چیزی بردارد و دستش به چیزی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه شیطان، دزد است و می‌کوشد همه چیز را بدزد، ابراز کرد: فقط کسانی از دستبرد شیطان در امان هستند که همه چیزشان را از خدا بدانند و خود را صاحب هیچ چیز ندانند. هر مقدار از عمرمان را که به حساب خدا نگذاشتیم، شیطان آن را دزدیده‌ است.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه خداوند افعال انسان را مطابق بهترین اعمال او حساب می‌کند، گفت: اگر کسی بکوشد و مثلا در هفتاد سالگی به خلوص برسد، تمام اعمال او با خلوص حساب می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه مخلصین کسانی هستند که از سوی خداوند برای نجات بشر مامور شده‌اند، عنوان کرد: اگر کسی مثلا به امام حسین(ع) دلبستگی پیدا کند، راه نجات دارد. ما انواعی از دلبستگی‌ها داریم؛ اما فقط آن نوع از دلبستگی در قیامت قیمت دارد که بر اساس تقوا و معنویت باشد در غیر این صورت هیچ فایده‌ای در قیامت نخواهد داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در دنیا ما دلبسته امام حسین(ع) شویم، ایشان در قیامت یک لحظه هم ما را رها نخواهند کرد اگر این ارتباط و دلبستگی قوی‌تر باشد ایشان در این دنیا هم ما را رها نمی‌کنند این محبت بر سر ما سایه می‌افکند و مانع گناه می‌شود و اگر هم خطایی کردیم زود جبران می‌کنیم. در این صورت، شیطان هم دستش به ما نمی‌رسد، این ارتباط تنها راه نجات است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات