۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۲۹۰۵۱
حجت الاسلام رنجبر:

شهید حججی، همچون حضرت عباس زیست و به شهادت رسید

کارشناس رسانه ملی گفت: آنانی که می گویند چرا شهید حججی این گونه بزرگ و جهانی شد، باید در جوابشان گفت چه کسی عباس را بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز این گونه با عظمت نگاه داشته و این گونه در چشم ها نشسته است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، کارشناس رسانه ملی، در تاسوعای حسینی و در مراسم دومین روز تدفین شهید مدافع حرم، محسن حججی که صبح امروز در حسینیه فاطمه الزهراء برگزار شد، گفت: غوغایی که در مراسم تشییع و شهادت شهید حججی شاهد بودیم، از خلوص بی مانند این شهید است.

وی در تعبیری لطیف کار انسان در این عالم را سرودن و کار خدا در این عالم را آهنگ سازی این سروده ها برشمرد و افزود: رفتار، کردار، گفتار انسان در این عالم همان سروده هایی است که خداوند براساس این سروده ها به انسان عزت و کرامت دنیا و آخرت می دهد و در این میدان خداوند با هیچ کس خویشاوندی ندارد و بی حساب می دهد ولی بی حساب نیست و این قاعده الهی در این دنیاست.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب درباره شهید حججی بیان داشت: خدا از این شهید چه دید که رهبر معظم انقلاب درباره اش این گونه بیان کرد که چه غوغایی در کشور ایجاد کرده این شهید، و این غوغا نه کار تبلیغات و صدا و سیما که این شهید خود بزرگ شده خدا بود و خدا او را در این عالم و در این زمانه بزرگ کرد.

وی به توجه به تاسوعای حسینی که متعلق به حضرت ابوالفضل است، به برخی از ویژگی های حضرت و رشد این ویژگی ها در شهید حججی بیان کرد: آنانی که می گویند چرا شهید حججی این گونه بزرگ و جهانی شد، باید در جوابشان گفت چه کسی عباس را بعد از 1400 سال هنوز این گونه با عظمت نگاه داشته و این گونه در چشم ها نشسته است.

کارشناس رسانه ملی از جمله ویژگی های حضرت عباس را همدلی و همراهی با حق برشمرد و گفت: ابوالفضل بی درد و بی تفاوت نبود، همدرد و غمخوار بود که متأسفانه ما همیشه شریک شادی دیگران هستیم ولی ابوالفضل شریک غم های دیگران بود و تمام فداکاری هایش در صحرای کربلا برای شاد کردن دل کودکان اباعبدالله بود.

وی در ادامه افزود: آنانی که در سطح جامعه با بدپوششی حاضر می شوند، دلیل غم ها می شوند و این کار آنها باعث سردی کانون خانواده ها و افزایش طلاق می شود و در علت این نوع پوشش آن را دلیلی بر آزادی عنوان می کنند غافل از آنکه نمی دانند آزادی می گوید باید حجاب داشته باشید و اصلاً آزادی بدون قانون شکل نمی گیرد و قانون بدون محدودیت نیست.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه چرا شهید حججی در نظرها این قدر بزرگ و عزیز شد، چون این شهید درد داشت، بی تفاوت نبود، برای دفاع از حریم اهل بیت از تمام خوشی های دنیایش گذشت و این شهید به گونه ای در 25سال عمرش زندگی کرد، باعث غصه دیگران نشد.

وی دیگر ویژگی بارز حضرت ابوالفضل را وفای حضرت بیان کرد و گفت: عباس فدایی حسین بود و اگر رهبر معظم انقلاب بر تابوت این شهید حاضر شدند و بر آن بوسه زدند، چون او نیز خود را فدایی حسین و زینب و حرم حسین کرد.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: خودنگهداری و تقوا و نحوه شهادت حضرت ابوالفضل از دیگر شبهات های این شهید به یاران حسین است و باید برای رسیدن به چنین مقامی از شور حسینی به شعور حسینی برسیم و باید رسم و مرام حسین در زندگی هایمان وارد شود. /1306/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات