۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۱۵۰
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

معارف و آموزه های حماسه حسینی به نسل جوان منتقل شود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد انتقال معارف و آموزه های حماسه حسینی به نسل جوان و نوجوان است زیرا این مکتب انسان ساز و ضامن رستگاری آنها خواهد بود.
کربلای معلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر شمبه در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: حادثه کربلا در تاریخ برجسته و فراموش نشدنی است.

وی افزود: راز ماندگاری حماسه حسینی حق طلبی، ایثار، مقاومت، استکبار ستیزی و بصیر بودن و ولایتمداری است و این حماسه با دارا بودن این مولفه ها در پیشانی تاریخ تا ابد می درخشد.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) با از جان گذشتگی و اوج بندگی خدا و در راه او از عزیزان و یاران خود گذشت تا شعائر الهی زنده باشد و اسلام از بین نرود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: اباعبدالله در شب دهم محرم که فردایش روز عاشورا خواهد بود از آن لشکر فاسد که بر اثر لقمه حرام راه باطل را برگزیده بودند درخواست فرصت کرد تا آن شب را به نماز و نیایش بپردازد.

وی با بیان اینکه نماز نزد سیدالشهدا بسیار محبوب بود، گفت: امام حسین همواره در حال نماز بود و می بینیم حتی نماز اول وقت را در ظهر عاشورا و در زیر تیرهای دشمن ترک نکردند و با آن هیبت آسمانی نماز ظهر و عصر را اقامه فرمودند.

این مدرس حوزه علمیه ایلام تاکید کرد: نهضت عاشورا نهضت بصیرت افزا و معرفت زایی است و هرکس که وارد این نهضت شود قطعا رستگار دنیا و آخرت خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد انتقال معارف و آموزه های حماسه حسینی به نسل جوان و نوجوان است زیرا این مکتب انسان ساز و ضامن رستگاری آنها خواهد بود.

حجت الاسلام تقوایی تصریح کرد: اگر روحیه حسینی در جامعه نهادینه شود آن اجتماع بالنده و سرشار از ایمان و تقوا خواهد بود زیرا که امر به معروف و نهی از منکر از پایه های این حماسه الهی است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: باید جوانان را با روحیه حسینی آشنا کرد زیرا که این روحیه آسمانی و الهی است و کسانی که وارد خیمه حسین شهید شوند رستگار خواهند شد./۸۷۹پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات