۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۲۹۱۶۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

شرکت در مجلس عزای حسینی، سهیم بودن در احیای شعائر اهل بیت است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: کسی که در مجلس عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و احیای این فریضه مهم عزاداری برای ایشان شرکت کند، قطعا در احیای شعائر اهل بیت سهیم است.
آیت الله موسوی قارونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن موسوی قارونی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از علمای برجسته آبادان شامگاه گذشته 8 مهرماه در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز حضور پیدا کرد و در جمع عزاداران حسینی به سخنرانی درباره اهمیت عزاداری برای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این مراسم معنوی اظهار داشت: اگر خواهان نوشتن اسم خودمان و نیز ثابت کردن خودمان در زمره پیروان اهل بیت علیهم السلام هستیم، بایستی شعائر آن امامان همام را زنده نگه داریم.

وی در ادامه بیان داشت: برای اینکه با پیامبر اسلام و جد بزرگوار اباعبدالله الحسین همدردی کنیم باید این ایام سوگواری نوه مکرم ایشان را جدی بگیریم و از عزاداران واقعی آن حضرت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی قارونی تصریح کرد: کسی که در مجلس عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و احیای این فریضه مهم عزاداری برای ایشان شرکت کند، قطعا در احیای شعائر اهل بیت علیهم السلام سهیم است و اجر و پاداشی برای خود در برخواهد داشت.

وی با اشاره به کسانی که به عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام اهمیت نمی دهند، ابراز داشت: کسی که به احیای شعائر اهل بیت علیهم السلام از قبیل عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش اهمیت و توجهی نداشته باشد و نیز تمرکز خود را تنها بر مسائل دنیوی معطوف کرده است، قطعا پشیمان خواهد شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه گفت: در روایات آمده است بر گریه و زاری و نیز عزاداری بسیار زیاد برای امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش و همچنین از لحاظ دینی، مستحب موکد است که بر این مصیبت عظما، ماتم و سوگواری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی قارونی در پایان توصیه کرد: تمامی زیارات مقدسه که در مفاتیح و ادعیه ها ذکر شده خوب و مفید هستند اما زیارت عاشورا و امام حسین(ع) بسیار بر تلاوت آن توصیه شده است که انتظار می رود محبان آن حضرت این زیارت را مدام بخوانند./9453/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین بنیانپور
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
انشالله خداوند عزوجل ایت الله محمد حسن مو سوی قارونی را در پناه خود حفظ کند و سایه ایشان مستدام بماند ارادتمند شما حسین از ابادان
1
0