۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۱۸۴
حجت الاسلام وحدت:

حرمت قمه‌زنی نظر جمیع مراجع تقلید است

حجت الاسلام وحدت گفت: مشاهده تصاویر قمه زنی از سوی مردم جهان با این توضیح القاء می شود که شیعیان افراطی و خشونت طلب هستند.
حجت الاسلام محمود وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود وحدت، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مجلس عزاداری و سوگواری مجمع ایثارگران راهیان عاشورا اظهار داشت: تأسی به مکتب انسان‌ساز عاشورا رمز بقای شیعه و مقابله با مستکبران و ظالمان در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان این‌که عشق و ارادت مسلمانان حتی پیروان دیگر ادیان الهی نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) ناگسستنی است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و تشیع در طول تاریخ به روش های مختلف خواسته‌اند که توجه شیعیان نسبت به نهضت حسینی منحرف یا تحریف شود، اما شاهدیم که هر ساله آئین های عزاداری و سوگواری باشکوه‌تر از گذشته برپا می شود.

حجت الاسلام وحدت یکی از برنامه های دشمن را ایجاد انحراف و خرافه در مجالس عزاداری محرم و صفر دانست و افزود: در تاریخ معاصر کشور آمده که سفارت‌خانه های کشورهای بیگانه قمه‌های رایگان میان عزاداران حسینی توزیع می کردند تا سنت غلط قمه‌زنی در دستجات عزاداری رایج شود.

این قاضی دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به نظر جمیع مراجع تقلید مبنی بر حرمت قمه‌زنی گفت: آنان که ادعا دارند با قمه‌زنی به ساحت مقدس حضرت عرض ارادت می کنند، چرا همین در مراکز اهدای خون حضور نمی یابند تا بیمارانی که نیازمند خون اهدایی مردم هستند را از رنج رهایی بخشند.

وی با بیان این‌که صحنه‌ها و تصاویر قمه‌زنی در مجالس عزاداری از سوی رسانه‌های معاند در شبکه های ماهواره‌ای و سایت های اینترنتی به صورت گسترده انعکاس داده می شود، گفت: مشاهده تصاویر قمه زنی از سوی مردم جهان با این توضیح القاء می شود که شیعیان افراطی و خشونت طلب هستند.

حجت الاسلام وحدت با تأکید بر حفظ سنت های اصیل عزاداری و سوگواری در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت تصریح کرد: دشمنان می دانند که ثمره عزاداری برای اهل بیت(ع) ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت‌طلبی، آزادگی، مقابله با ظالم و مستکبران عالم است، از این رو به دنبال انحراف در محالس عزای حسینی هستند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات