۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۳۵۴
مدیر حوزه علمیه لرستان:

جهاد علمی لازمه رسیدن به استقلال علمی است

مدیر حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت جهاد علمی در راستای رسیدن به استقلال علمی کشور گفت: برای رسیدن به این مهم باید جهاد بدون توقف صورت گیرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وضعیت علمی کشور بیان داشت: به تعبیر رهبری وقتی از حوزه انقلابی و مراکز انقلابی سخن می گوییم منظور با سواد بودن، منظم بودن، با تحرک بودن، ولایتمدار بودن، مسؤولیت پذیری و پر تلاش بودن است.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش علمی در جهت رسیدن به استقلال علمی افزود: وقتی از تلاش علمی سخن می گوییم، از طلاب، دانشجویان، اهل علم و افرادی که در میدان جهاد فرهنگی کار می کنند انتظار می رود برای رسیدن به استقلال جهاد کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان داشت: اگر بخواهیم جامعه دینی، اسلامی و محبان اهل بیت(ع) را به استقلال برسانیم باید جهاد کنیم و این جهاد باید همچون مبارزی باشد که در میدان نبرد با دشمن مبارزه می کند تا از جهات مختلف به استقلال برسد.

وی تصریح کرد: صاحبان فکر و اندیشه ما نیز باید برای رسیدن به استقلال علمی جهاد کنند و یک عالم، طلبه و دانشجو در صورتی می تواند مدعی باشد که با تفکر، تعمق و تعقل تولید علم کند، آنچه را از منابع معتبر فرا می گیرد در قالب مقاله، تألیفات و سخنرانی شکوفا و برای مردم تبیین کند، برای تاریخ بنویسد و این سرمایه ای ارزشمند است.

حجت الاسلام میناپور تلاش و کوشش و جهاد بدون توقف در عرصه علمی را امری ضروری خواند و ادامه داد: اگر در این راستا توقفی صورت گیرد بزرگ ترین آفت علمی ایجاد شده و امری بسیار خطرناک در حوزه علمی کشور است.

تولید علم راه نجات کشور از وابستگی علمی به غرب است

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: برای تسریع بخشیدن به روند علمی کشور نباید به وضعیت علمی موجود قانع بود و با تلاش و کوشش و تولید علم باید کشور را از وابستگی علمی به غرب نجات داد.  

وی اظهار داشت: پیشرفت و استقلال علمی با استفاده ازعلوم بشری و با عنایت اینکه مبتنی بر ارزش ها ی الهی باشد، صورت گیرد.

حجت الاسلام میناپور بیان داشت: طلاب و دانشجویان جوان که از نیروی جوانی توانایی بالایی برخوردارند باید به نحو احسن و شایسته در تولید علم و شکوفایی علمی کشور با استفاده از امکانات و ظرفیت ها تلاش کنند./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات