۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۵۷۰
مدیرکل سابق فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

آرمان شهر اسلامی جدا از آرمان شهر غربی است

مدیر کل سابق فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فلسفه سیاسی جامع آرمان شهر در اسلام غیر از آرمان شهر در جامعه غرب است و در عین حال این مدینه فاضله اسلامی قابل دستیابی است.
حجت الاسلام عیسی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عیسی نژاد، مدیر کل سابق فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست«بررسی الزامات و مولفه های آرمان شهر رضوی» که با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی امروز 11 مهر در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: فلسفه سیاسی جامع آرمان شهر در اسلام غیر از آرمان شهر در جامعه غرب است ودر عین حال این مدینه فاضله اسلامی قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه با حضور امام رضا(ع) فرهنگ تشیع در ایران ریشه دوانده است، افزود: در واقع یک اتفاق عجیب بعد از حضور امام رضا(ع) در مشهد رخ داده است چرا که حضور امام هشتم در مشهد و ایران تحولات عظیمی را به دنبال داشته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این مطلب که امام رضا(ع) فقط در سناباد نیست و متعلق به کل ایران است، تصریح کرد: با توجه به نیازهای فراوانی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد باید مراقبت کرد که فرهنگ رضوی تبدیل به کلیشه نشود.

وی با تأکید براین مطلب که در ابتدا بهتر است درباره فرهنگ رضوی تحقیق و بررسی صورت بگیرد، اظهارکرد: در واقع در آرمان شهر رضوی صورت و سیره هر دو باید رضوی باشند و در عین حال این صورت و سیما رضوی بماند.

مدیر کل سابق فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نسخه دین برای جوامع بشری لحظه به لحظه است، تصریح کرد: در همین راستا سیره عقلا را می توان به عنوان همه تجارب بشری منتقل کرد اما به شرط اینکه به پارادایم و مبانی فکری توجه شود.

وی با بیان اینکه بعد از 30 سال امروز گنبد حرم رضوی در بدو ورود قابل رویت نیست، تصریح کرد: در شهر مشهد ما نتوانسته ایم سبک معماری آن را ساماندهی کنیم و این درحالی است که محور ما در مشهد تدوین فرهنگ رضوی است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات