۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۷۴۵
امام جمعه موقت ساری:

ولایت مداری و سازش ناپذیری درس‌های مهم مکتب عاشورا است

امام جمعه موقت ساری از عاشورا به عنوان سند حقانیت مکتب امامت و ولایت یاد کرد و با بیان این که امام حسین(ع) در روز عاشورا این مسأله مهم را به اثبات رساند، گفت: اطاعت از ولایت، تسلیم‌ناپذیری و داشتن بصیرت از درس‌های مکتب عاشورا است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در همایش رهروان زینبی در ساری با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ و بقای دین و شریعت محمدی قیام کرد، گفت: سید و سالار شهیدان، ذلت در برابر ظالمان زمان را نپذیرفت و با یاران و اهل بیت خود به جنگ با دشمنان دین خدا رفت.

وی با بیان این که امام حسین(ع) لحظه ای دفاع از دین خدا را ترک نکرد و تا آخرین لحظه از عمر بابرکت خود عزتمدانه و مقتدرانه در برابر ظالمان و یزیدیان زمان ایستادگی و مقاومت کرد، بیان داشت: امام جمعه حسین(ع) با تقدیم خون پاک خود، آینده دین را تضمین کرد و حیات تازه ای به اسلام ناب بخشید.

امام جمعه موقت ساری از عاشورا به عنوان سند حقانیت مکتب امامت و ولایت یاد کرد و با بیان این که امام حسین(ع) در روز عاشورا این مسأله مهم را به اثبات رساند، افزود: اطاعت از ولایت، تسلیم‌ناپذیری و داشتن بصیرت از درس‌های مکتب عاشورا است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که درس های مکتب عاشورا برای همه عالم قابل استفاده و بهره برداری است، خاطرنشان کرد: امروز بشریت برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید از درس های با ارزش عاشورا بهره مند شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و ستم حکومت وقت، به دین و جایگاه امامت و ولایت یک عظمت خاصی بخشید، تصریح کرد: اگر قیام سید و سالار شهیدان نبود، اسلام ناب امروز چنین جایگاه ارزشمندی را در جهان نداشت.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که درس ها و عبرت های عاشورایی برای همه جهان آموزنده است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حادثه غمبار عاشورا دوباره در جهان امروز تکرار نشود باید از پندهای عاشورایی به خوبی بهره مند شویم و به آنها جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امام حسین(ع) با منحرفان زمان خود با تحقق آن قیام جهانی مقابله کرد و اجازه تحرک به آنها نداد، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان با قیام خود عزت، آزادگی و عظمت دین را به رخ جهانیان کشید.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نسل جوان نیازمند آشنایی با اهداف قیام عاشورا هستند، گفت: بسیاری از مطالب مهم و قابل گفتاری وجود دارد که می تواند برای جوانان امروز یک الگو برای زندگی فردی و اجتماعی آنها باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز یزیدیان زمان بیشتر از دوران امام حسین(ع) برای نابودی دین و ارزش های اسلامی در جامعه اسلامی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که حق و باطل آشکار تر شده اند، رسالت امت اسلامی برای مقابله با جبهه کفر  بسیار سنگین تر از گذشته است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز نسل جوان نیازمند شناخت عمیق تر نسبت به قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) از این قیام است، تصریح کرد: نگاه سطحی و ظاهری نسبت به این نهضت عظیم باید از جامعه اسلامی حذف شود و عمیق تر باید به موضوع قیام امام حسین(ع) بنگریم.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که امروز جبهه باطل با همه توان و سرمایه خود در برابر اسلام ناب ایستاده و دشمنی های خود را آشکار کرده است، افزود: امت اسلامی برای مقابله با دشمن قسم خورده دین، باید هم قسم شده و از هر گونه تفرفه و اختلاف در میان خود به شدت پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را سم مهلکی در برابر رشد و بالندگی جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی به جای پرداختن به مسائل موضوعات غیر ضروری تلاش کنند با وحدت و همبستگی دستان پلید و شیطانی جبهه کفر از کشورهای اسلامی را قطع کنند.

وی با تأکید براین که عزت و سربلندی امروز کشورمان در پرتو جهاد و شهادت حاصل شده است، تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با الگو قرار دادن آرمان های عاشورایی در برابر سپاه کفر ایستاده و از میهن اسلام دفاع و حراست کردند.

امام جمعه موقت ساری از شهادت طلبی ملت ولایت مدار ایران اسلامی به عنوان سلاحی قدرتمند برای مقابله با توطئه های دشمنان یاد کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در 38 سال اخیر همواره این روحیه ارزشمند و انقلابی که الگو گرفته از نهضت عظیم عاشورا بوده را حفظ کرده است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی ملت ایران، این کشور را به یک ملت شکست ناپذیر تبدیل کرده است، بیان داشت: دشمن علیرغم همه سرمایه گذاری ها و تلاش های جهانی برای شکست و ضربه زدن به انقلاب اسلامی، تاکنون در همه این عرصه ها به بن بست رسیده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که سازش ناپذیری، ولایت مداری، دفاع از ارزش های دینی و شجاعت را از جمله مهم ترین درس های مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: امروز بهره گیری از هر یک از این درس های مهم، برای هر فرد و جامعه ای عزت و عظمت به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که امروز شیعه برای حفظ عزت و اقتدار خود باید از این ارزش های مهم دینی حراست و پشتیبانی کند، خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتبی انسان ساز و تعالی بخش است و امروز بشریت برای رسیدن به رستگاری راهی جز قرار گرفتن در مسیر این مکتب الهی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسأله جدایی دین از سیاست که از سوی برخی ها بیان می شود، گفت: بیان این مسأله گفتمان نفاق است و متأسفانه برخی ها در ایام ماه محرم و صفر این موضوع را بیان می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت ستیزی را یکی از مهم ترین توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب برشمرد و افزود: بدخواهان دین و انقلاب تلاش می کنند تا با ولایت ستیزی مردم را از دین و انقلاب دور کنند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه جریان نفاق ادامه دارد و تمام هجمه‌های آنها به سمت ولی فقیه است و با ایجاد نفاق در جامعه می‌خواهند کشور را دچار اختلاف کنند، گفت: اگر کشور ما آرامش دارد به برکت ولی فقیه است و برای امنیت و آرامش کشور باید از ولایت فقیه حمایت کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات