۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۹۹۰۹
توکلی:

رفع تبعیض اجتماعی لازمه مبارزه با فساد است

توکلی گفت: مبارزه با فساد زمانی می تواند به نتیجه برسد که تبعیض از بین برود و شفافیت در کارهای اقتصادی، عمرانی، پتروشیمی، اداری و همه عرصه ها برای مردم وجود داشته باشد.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد توکلی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در دومین گردهمایی سالانه مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت که در محل هتل رهپویان عدالت مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد به عنوان رویکری اصلی مؤسسه تحت مدیریت خود، اظهار کرد: مبارزه با فساد تا زمانی که همه ما فرهنگ فساد ستیزی را بیاموزیم، ادامه خواهد داشت.

رییس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت کار گروهی را یکی از لازمه های مبارزه با فساد دانست و خاطرنشان کرد: ما در این مؤسسه آغاز به کار کردیم تا تمام کسانی که می خواهند با فساد مبارزه کنند، فضای کاری بیشتری برای این مهم داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه تمام گروه های سیاسی از جمله اصول گرا، اصلاح طلب و حتی اعتدالیون نیز برای مبارزه با فساد با ما همکاری می کنند و الحمدالله اعتماد خوبی بین جریان اصول گرا و اصلاح طلب برای بحث مبارزه با فساد به وجود آمده است.

توکلی وجود تبعیض در جامعه را یکی از زمینه های اصلی بروز فساد قلمداد کرد و گفت: مبارزه با فساد زمانی می تواند به نتیجه برسد که تبعیض از بین برود و شفافیت در کارهای اقتصادی، عمرانی، پتروشیمی، اداری و همه عرصه ها برای مردم وجود داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ضمن مرور برخی پرونده های بررسی شده در مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت، رسیدگی به فساد صورت گرفته در جریان حقوق های نجومی برخی مدیران را همچنان با موانع زیادی مواجه دانست و اظهار کرد: در مورد حقوق های نجومی هیچ کدام از سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه به خوبی همکاری نمی کنند ولی ما همواره دنبال این موضوع هستیم. روز گذشته من نامه ای در این رابطه به وکلایی که با مؤسسه همکاری می کنند نوشته ام تا پیگیری ها زودتر ادامه یابد.

وی ورود به عرصه بررسی قراردادهای نفتی را یکی دیگر از اقدامات این مؤسسه معرفی کرد و افزود: اعضای هیأت موسس دیده بان از جمله حجت الاسلام بحرینی و آقایان دهقان، نادران و نمایندگان شهر قم در این رابطه خیلی پیگیری کردیم اما وزیر نفت استقبال نکرد. با این وجود دکتر جهانگیری خیلی خوب از ما استقبال کرد و در یک جلسه ۱۲ ساعته با جهانگیری در نهاد ریاست جمهوری ما توانستیم حدود ۷۰ درصد ایرادها را رفع کنیم که البته وزیر نفت نیز قول داد که پیگیر قراردادهای نفتی بعدی باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ما در مؤسسه دیده بان شناسایی راه های وقوع فساد و مقابله با آن است. البته ما برای مبارزه با فساد قدرت دولتی نداریم بلکه با موقیعت اجتماعی خود در حال مقابله با فساد هستیم و در این راه با کسی تعارف نداریم چرا که اگر در سازمان مردم نهادی مثل مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت،  صداقت وجود نداشته باشد، مردم دیگر به ما اعتماد نخواهند کرد./820/پ204/ب1

ارسال نظرات