۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۹۸۵
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

مشارکت والدین و معلمان در تربیت نسل کارآمد مؤثر است

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام گفت: والدین باید در تمام طول زندگی فرزندانشان نقش حمایتگری و نظارتی خود را حفظ کنند و این در زمان مدرسه به اوج خود می رسد.
تقوایی

حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف اولیا و مربیان برای تربیت نسل جدید ایجاد هماهنگی و مشارکت بین خانواده و مدرسه است.

وی افزود: این هدف با نظارت و گفت وگوی بیشتر بین این دو نهاد انجام می شود و اینجا نقش مدارس برای هماهنگی نقش محوری است متاسفانه برخی از اولیای مدارس وقتی که والدین به مدارس مراجعه می کنند که از وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندانشان کسب اطلاع کنند، اولیای مدارس این فرصت را برای بهره برداری مادی غنیمت می شمارند و به جای اینکه تبادل اطلاعات و نظریات تربیتی شود از والدین درخواست کمک به مدرسه را دارند.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: این امر پیوند و نظارت بین اولیا و مربیان را کم رنگ می کند و والدین برای فرار از این وضعیت سعی می کنند کمتر به مدارس مراجعه کنند و نظارت دقیقی بر تعلیم و تربیت فرزندانشان نداشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: اگر این پیوند به درستی برقرار شود و والدین بر تعلیم و تربیت فرزندانشان نظارت داشته باشند می توانند با کمک اولیای مدارس در زمینه پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندانشان موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه اگر والدین بر تربیت فرزندان نظارت داشته باشند فرزندان انگیزه بیشتری را برای کسب علم و پیشرفت کسب می کنند، گفت: والدین باید در تمام طول زندگی فرزندانشان نقش حمایتگری و نظارتی خود را حفظ کنند و این در زمان مدرسه به اوج خود می رسد چون فرزند پس از رفتن به مدرسه از یک درجه استقلال نسبی برخوردار خواهد بود و ممکن است روابطی را تجربه کند که خطرناک و پیامدهای خطرناکی برای فرزند و والدین به همراه داشته باشد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: امروزه ممکن است که اولیای مدارس همه از یک شیوه آموزشی برای پیشرفت علمی دانش آموزان استفاده کنند؛ اما نوع نگاه و آگاهی دانش آموزان از مسائل دینی با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت ناشی از تربیت خانوادگی عوامل اجتماعی و شخصیتی  دانش آموزان است.

حجت الاسلام تقوایی عنوان داشت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و فضاهای مجازی اندیشه ها و شبهات زیادی در باب مسائل دینی مطرح است و ذهن دانش آموزان را مشغول کرده و آنها درصدد پاسخگویی به این شبهات هستند.

وی ادامه داد: بنابراین آگاهی مدرس و معلمان از مسائل دینی و شبهات روز باید کامل باشد تا بتوانند جوابگوی شبهات موجود در بین دانش آموزان باشند چرا که عدم پاسخگویی به این شبهات سبب بروز مسائل و انحرافات مختلف اجتماعی و روانی در میان دانش آموزان خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: هماهنگی و مشارکت بین اولیای مدارس و والدین و پیروی از وحدت رویه می تواند نوجوانان و جوانان ما را در مسیر درست هدایت کند و امر تعلیم و تربیت با سهولت بیشتری انجام می شود اما نداشتن وحدت رویه زمینه گمراهی و انحراف را از مسیر صواب فراهم می آورد./۸۷۹/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات