۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۳۰۰۲۳
آيت الله نمازي:

نيروي انتظامي مظهر اقتدار ملي است

نماينده ولي فقيه دركاشان نيروي انتظامي و پليس را مظهر اقتدار ملي دانست و گفت: نيروي انتظامي ضمن حفظ امنيت شهرها و جاده ها، سبب آرامش مسؤولان نظام جمهوري اسلامي ايران است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به هفته نيروي انتظامي و تبريك اين هفته، گفت: نيروي انتظامي و پليس مظهر اقتدار ملي است.

وي با تقدير و تجليل ازپرسنل شجاع نيروي انتظامي در سراسر كشور و به ويژه نيروي انتظامي شهرستان كاشان به دليل موقعيت استراتژيكي اين شهرستان، افزود: نيروي انتظامي ضمن حفظ امنيت شهرها و جاده ها، سبب آرامش و مسؤولان نظام جمهوري اسلامي ايران است.

آيت الله نمازي با اشاره به برگزاري مراسم سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال كاشان در دومين جمعه از مهر ماه و روز بزرگداشت سلطانعلي ابن محمد باقر(ع)، گفت: سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) به دعوت اهالي كاشان و فين كاشان و خاوه از امام باقر(ع) درخواست نماينده براي مردم اين منطقه كرد و امام باقر(ع) نيز فرزند خودش علي را بعنوان نماينده خود به منطقه كاشان و اردهال كاشان اعزام كرد.

وي افزود: امامزاده علي ابن امام محمد باقر(ع) طي سه سال از سال 113 قمري تا 116 قمري بعنوان نماينده امام باقر(ع) و بعد از اينكه امام باقر(ع) به شهادت رسيد امام صادق(ع) به برادرش، علي ابن امام محمد باقر(ع) طي نامه اي وكالت نمايندگي داد.

نماينده ولي فقيه در كاشان حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و ساير امامزادگان را در ايران  افتخار بزرگ و سرمايه و ثروت معنوي بزرگي براي ايران دانست و تأكيد كرد: مسؤولان و ملت ايران بايد از اين ثروت و سرمايه هاي معنوي به درستي استفاده كنند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به سالروز هجرت امام خميني(ره) در 13 مهر ماه از نجف اشرف به پاريس بعد از 14 سال اقامت تبعيد در نجف اشرف، گفت: مطالعه تاريخ انقلاب و تاريخ گذشته ايران و نهضت دويست سال قبل براي آگاهي جوانان و نسل جوان از ظلمي كه بر ملت ايران شده است ضروري است.

وي افزود: بعد از تبعيد امام به كويت، دولت از از اين فرصت طلايي نتوانست استفاده كند و امام به پاريس رفت و دولت فرانسه از اين فرصت در جهت اعتبار خودش استفاده كرد و ميزباني خوبي را در يكي از روستاهاي نزديك پاريس داشت و از همانجا پيام هاي خودش را به ملت ايران ارسال كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه به فراز هايي از پيام امام خميني(ره) به ملت ايران هنگام هجرت به پاريس اشاره كرد و گفت: از كشورهاي اسلامي دست خود را براي خدمت به ملت محروم ايران باز نمي بينم و پيش من مكان معيني مطرح نيست و عمل به تكليف الهي مطرح است و به دنبال انجام وظيفه هستم.

آيت الله نمازي ادامه داد: مصالح عاليه اسلام و مسلمين مطرح است و من به مصلحت اسلام و مسلمان مي انديشم و چشم جهانيان امروزبه شما ملت غيور ايران دوخته شده است و كوبيدن شما مردان و زنان تاريخ بايد پايداري در راه كوبيدن ستمكاران و دفاع از حق را به جهانيان و نسل هاي آينده ثابت كنيد.    

وي در ادامه با اشاره به روز ملي سالمندان، گفت: وجود سالمندان در خانواده سبب نزول بركات و رحمت الهي و رفع بلا مي شود،  اما متأسفانه سپردن سالمندان به خانه سالمندان از فرهنگ غرب به ايران است كه از نگاه توحيدي نگهداري، رسيدگي و مراقبت از پدر و مادر و اجداد سالمند،  يك عبادت و بركت است.

نماينده ولي فقيه در كاشان ابراز کرد: همانگونه كه يك پيامبر در بين امت خود سبب هدايت جامعه مي شود پدر و مادر سالمند نيز داراي اندوخته و تجربيات فراوان و حلقه وصل بين نسل گذشته و نسل امروز و نسل آينده است كه تجربيات، ديدگاه ها و مواعظ و نصايح زيادي در حافظه دارند كه يك كلمه آن مي تواند گره زندگي نسل امروز را باز كند./1307/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات