۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۶۶۰

چند خبر کوتاه خراسان شمالی

اجرای طرح کرامت در ۷ شهرستان خراسان شمالی، گلایه از پرداخت نکردن اجاره‌بهای موقوفات و برگزاری شب شعر آیینی در بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار برگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ ابوالقاسم چمن جانشین سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اجرای طرح کرامت با محوریت کنترل آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر در هفت شهرستان استان خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح کنترل آسیب‌های اجتماعی طی ۶ ماه در ۱۱ نقطه از مناطق حاشیه‌ای خراسان شمالی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح با استفاده از ظرفیت معتمدین محل و ارائه خدمات مشاوره‌ای ۱۰۰ نفر از دام اعتیاد رهایی پیدا می‌کنند.

سرهنگ چمن افزود: در این طرح ابتدا فضاسازی اجتماعی انجام و سپس مراحل درمانی، عمرانی و اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.

گلایه از پرداخت نشدن اجاره‌بهای موقوفات در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر عدم پرداخت اجاره‌بهای موقوفات اجرای نیات را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: طی سال جاری به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و در برخی موارد سهل‌انگاری مستأجران، اجاره‌بهای موقوفات استان پرداخت‌نشده و همین موضوع اجرای نیات واقفان از سوی اوقاف را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه این امر به‌ویژه در زمین‌های کشاورزی بیشتر است، افزود: دو هزار موقوفه در خراسان شمالی دارای گردش مالی بوده که اجاره‌بندی آنان منظم و مطابق با نرخ روز انجام خواهد شد.

برگزاری شب شعر آیینی در بجنورد

رضا رضایی، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شب شعر آیینی با حضور شاعران جوان و پیشکسوت در بجنورد برگزار خواهد شد.

اظهار کرد: مراسم شب شعر آیینی به مناسبت هفته نیروی انتظامی شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه با شعرخوانی شاعران آیینی استان در سالن تالار حافظ بجنورد برگزار می‌شود.

رضایی افزود: در این مراسم شعرخوانی که با حضور فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران استان برگزار می‌شود، ۱۵ نفر از شاعران استان به شعرخوانی خواهند پرداخت.

آمادگی خادمان اربعین حسینی برای خدمت در مواکب خراسان شمالی

سردار حسین‌علی محمدی، مسئول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبر داد و گفت: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از اول ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود.

اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از 100 خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: فعالیت مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از اولین روز ماه صفر در کربلا٬ نجف و مرز مهران آغاز می‌شود و اعضای هیئت امنای هر کدام از موکب‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان را مشخص و بر همان اساس اقدام به فعالیت می‌کنند./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات