۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۳۰۷۳۶

مدیران و استادان دانشگاه الزیتونه تونس از دانشگاه مذاهب اسلامی دیدار کردند

مدیران و استادان دانشگاه الزیتونه تونس یکی از مهمترین دانشگاه‌های جهان اسلام امروز از دانشگاه مذاهب اسلامی کشورمان دیدار کردند.
دیدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیران و استادان دانشگاه الزیتونه تونس یکی از مهمترین دانشگاه‌های جهان اسلام امروز از دانشگاه مذاهب اسلامی کشورمان دیدار کردند.

بنابراین گزارش در این بازدید حجت الاسلام روح الله اسدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام محسن مدنی نژاد مسؤول بخش تشریفات دانشگاه مذاهب اسلامی مهمانان را همراهی می‌کردند. 

جلسه این دیدار ساعت 10 صبح آغاز شد و در ابتدای جلسه حجت الاسلام مدنی نژاد از دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در سخنانی پیرامون وضعیت تحصیل در این دانشگاه مطالبی را  بیان کرد.

حجت الاسلام مدنی‌نژاد درباره رسالت دانشگاه مذاهب عنوان کرد: امروزه شاهدیم که بسیاری از مذاهب اسلامی با وجود اشتراکات زیاد همچنان با یکدیگر در ستیز هستند تا جایی که دشمنان از این فرصت استفاده کرده و به دنبال ایجاد تفرقه میان آنها هستند، در این میان دانشگاه مذاهب به دنبال آن است که این اختلافات را کنار زده و تصویری حقیقی از وحدت بین مذاهب اسلامی ارائه دهد.

پس از توضیحات حجت الاسلام مدنی‌نژاد میهمانان حاضر که از اساتید و دانشجویان دانشگاه الزیتونه تونس بودند سخن گفته و در آغاز از نبود منابع شیعه شناسی در کشور تونس و کانال‌های ماهواره‌ای، فیس‌بوک و توئیتر  برای معرفی شیعه و فتواهای مراجع شیعی و انتشار سخنرانی‌هایی مفتیان عربستانی و محکومیت شیعه در این کشور اظهار تاسف کردند.

در ادامه حجت الاسلام مدنی نژاد به این سوالات پاسخ داده و گفت: امروز جایگاه ایران در عرصه جهانی به گونه‌ای است که تمامی ابرقدرت‌ها به دنبال حذف حضور ایران در کشورهای مختلف هستند تا تشیع به عنوان یک مکتب فکری پویا در جهان مطرح نشود تا جایی که در ماهواره‌های موجود از انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به فکر شیعی جلوگیری می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا طی سال‌های اخیر اقدام به ساخت و ارسال ماهواره نموده است و به طور جدی در پی پاسخگویی به فتاوهای نابجای مفتیان سعودی است.

همچنین وی از سفر ریاست دانشگاه مذاهب به تونس در هفته‌های آینده خبر داد  و ابراز امیدواری کرد روابط میان  دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه الزیتونه تونس روز به روز مستحکم‌تر شود.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام محسن مدنی‌نژاد مسؤول بخش تشریفات دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دیدار مدیران و اساتید دانشگاه الزیتونه تونس از دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: برای استادان درباره هدف تاسیس این دانشگاه بر اساس دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب صحبت شده و نیات آن تبیبن شد.

وی افزود: برای بسیاری از آنان جالب و شگفت‌انگیز بود که از در دانشگاه مذاهب، از هر 5 مذهب اسلامی دانشجویانی در کنار یکدیگر زندگی کرده و مشغول به تحصیل هستند، در واقع آنها در این دیدار به نوعی تقریب عملی را مشاهده کردند.

مسؤول بخش تشریفات مذاهب اسلامی ادامه داد: برای مهمانان تشریح شد که دانشگاه مذاهب از کشورهای مختلف عراق، افغانستان، قزاقستان، مصر و تونس و بسیاری کشورهای اسلامی دیگر جذب دانشجو دارد، حتی در آینده از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز جذب دانشجو خواهد داشت.

حجت‌الاسلام  مدنی نژاد بیان داشت: فعالیت‌های مختلف تقریبی دانشگاه و مقابله با افراطی‌گری‌های گروه‌های تکفیری عاملی شده است که  دانشگاه مذاهب در عرصه بین‌المللی بیشتر مطرح شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای وحدت و تقریب بیشتر مسلمانان به خصوص جامعه نخبگانی و دانشگاهی باید از رسانه‌های جمعی بیشتر استفاده شود./۸۰۷/پ201/ب2

ارسال نظرات