۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۷۴۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تغییر اساسی برنامه ها با گردش سیاسی کشور به نفع انقلاب نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نمی توان اینگونه ادعا کرد که یک دولت چهار ساله یا هشت ساله بتواند مشکلات را حل کند، گفت: وقتی این نخبگان نتوانند یکدیگر را قبول کنند نتیجه این گونه می شود که در یک گردش سیاسی همه برنامه ها تغییر می کند و هر دولت جدیدی از صفر شروع می کند که این وضعیت به نفع کشور نیست.
حمید رضا طیبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سید حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «طریق جاوید» ویژه بازشناسی سیره و اندیشه امام خمینی(ره) که امروز ۱۸ مهر در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به عمر 40 ساله انقلاب گفت: در آستانه این سن باید انقلاب اسلامی یک مدل موفق را به جوانان و مردم دنیا ارایه کند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی با وضعیت مطلوب که در سند چشم انداز وجود دارد، فاصله دارد، افزود: برای ارایه این مدل موفق از انقلاب اسلامی، ساختارها وجود دارد و از طرفی اراده برای انجام این هدف نیز ایجاد شده است.

طیبی  با بیان اینکه نمی توانیم بهانه جویی داشته باشیم که تحریمها مقصر هستند که تا به امروز این مدل موفق هنوز ارایه نشده است، تصریح کرد: در واقع تحریم در بدترین شرایط 20 درصد تأثیر می گذارد و 80 درصد بقیه عوامل به برنامه ریزی های نادرست برمی گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مولفه های پیشرفت گفت: توسعه فرهنگی، توسعه آموزشی و توسعه علمی و فناوری وجود دارد و در حوزه آموزش و علم و فناوری ما توفیقاتی داشته ایم اما در توسعه فرهنگی، فعالیت ها چشمگیر نیست.

وی درادامه با طرح این پرسش که اگر الگوسازی موفقی در زمینه علم و نوآوری ایجاد کرده ایم، چرا هنوز مشکل داریم، تصریح کرد: از مهمترین دلایل این امر این موضوع است که در زمینه توسعه فرهنگی، اخلاق سیاسی و اجتماعی مشکل داریم چرا که نخبگان سیاسی یکدیگر را قبول ندارند .

طیبی با بیان اینکه نمی توان اینگونه ادعا کرد که یک دولت چهار ساله یا هشت ساله بتواند مشکلات را حل کند، اظهارکرد: وقتی این نخبگان نتوانند یکدیگر را قبول کنند نتیجه اینگونه می شود که در یک گردش سیاسی همه برنامه ها تغییر می کند و هر دولت جدیدی از صفر شروع می کند که این وضعیت به نفع کشور نیست./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات