۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۳۱۲۲۳
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

شاخصه­ های حکومت مهدوی باید الگوی نظام جمهوری اسلامی باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حکومت حضرت حجت الگویی برای نظام ماست؛ همچنان که سیره و الگوی پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) برای ما الگوست؛ از این رو ما باید تلاش کنیم تا به شاخصه ­های حکومت حضرت مهدی(عج) برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی شامگاه پنج شنبه در دومین شب از مراسم سوگواری دهه سوم محرم که در خیابان خسروی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اعتقادات انسان دو گونه است؛ به برخی از آن­ها با استدالات عقلی دست پیدا می­ کند و به برخی دیگر به واسطه هدایت دین. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اعتقاد انسان به وجود خداوند یک اعتقاد عقلانی است چرا که حتی تصور یک تابلو بدون نقاش احمقانه است؛ چه برسد به میلیاردها تابلو رنگارنگ در عالم. استدلال به نبوت و امامت نیز منشأ عقلایی دارد. همانطور که اگر معلمی بخواهد جایی برود، فردی را برای مدیریت کلاس به نمایندگی از خود معرفی می­ کند، پیامبر(ص) هم که ۲۳ سال زحمت کشیده بودند، امیرمؤمنان(ع) را به جانشینی خود معرفی کردند.

وی با اشاره به روایاتی که در آن­ها به وجود مقدس امام زمان(عج) معرفی شده است، خاطرنشان کرد: مرحوم ‌صدوق کتابی دارد که در آن تمام روایاتی که متعلق به حضرت حجت است را آورده. این مسأله امامت امام زمان(عج) توسط ائمه(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به مرور تعدادی از این روایات پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید اگر حتی فقط یک روز از دنیا باقی مانده باشد، دنیا به پایان نمی­رسد مگر این­که خدا یکی از فرزندان مرا خواهد آورد.»

وی افزود: امام هشتم(ع) روایتی دارند که مرحوم صدوق نقل کرده به امام هشتم گفتم «آیا شما صالحب الأمر هستید؟» ایشان گفتند «بله من هستم» و سپس فرمودند «ولی امرالله که دنیا را پر از عدل و داد می کند من نیستم؛ او چهارمین فرزند از فرزندان من است که ملقب به بقیه الله است.»

وی یادآور شد: تحلیل­گر آمریگایی می­گوید «شیعه دو پرچم دارد؛ پرچم سرخ مربوط به قیام سیدالشهدا(ع) و پرچم سبز مربوط به انتظار حضرت مهدی(عج) است.»

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: حکومت امام زمان(عج) امنیت و رفاه وجود دارد و در نقاط متعدد زمین پرچم لااله الله برافراشته خواهد شد. حکومت حضرت حجت الگویی برای نظام ماست؛ همچنان که سیره و الگوی پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) برای ما الگوست و ما باید تلاشی کنیم تا به شاخصه ­های حکومت حضرت مهدی(عج) برسیم./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات