۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۵۵۳
رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهر اندیشه:

دشمن با تهاجم فرهنگی درصدد تخریب جوانان است

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهر اندیشه با بيان اينكه دشمنان ایران اسلامی همواره با تهاجم فرهنگی به دنبال ضربه زدن و تخریب جوانان و نوجوانان هستند، گفت: جوانان و نوجوانان باید تلاش کنند تا به معنای واقعی امام حسین(ع) را بشناسند؛ چرا كه زمانی عزادار واقعی امام حسین(ع) خواهند بود که به معرفت ایشان راه پیدا کرده باشند.
حجت الاسلام علی صادقلو

به گزارش خبرگزاري رسا؛ حجت الاسلام علی صادقلو رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهر اندیشه در گفتگويي با بيان اينكه دشمنان ایران اسلامی همواره با تهاجم فرهنگی به دنبال ضربه زدن و تخریب جوانان و نوجوانان هستند گفت: در رابطه با بحث تهاجم فرهنگی مسئله مهم تاریخ فرهنگ آن کشور است، اگر کشوری در تاریخ فرهنگی، کشوری ضعیف و کم سابقه در این زمینه باشد بیشترین ضربه را از دشمنان خود خواهد خورد. به طبع کشوری که دارای سابقه فرهنگی و تاریخی مشخصی است با بهره گیری از الگوها و اشخاص و چهره های تاریخی می‌تواند در مقابل دشمنان خود که به دنبال تهاجم فرهنگی هستند ایستادگی کرده و از الگوهای که دارد در این راستا بهره گیرد.

وي با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نویسنگان فیلم‌های دفاع مقدس با ایشان، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با جمعی از نویسندگان دفاع مقدس داشتند، در رابطه با ساخت بعضی از فیلمها گله‌مند بودند، زیرا با وجود انبوهی از اتفاقات و وقایع خوب در دوران دفاع مقدس از آنها استفاده نشده است و دفاع مقدس نیز بیشتر به تصویر کشیده نمی‌شود.

مدیر مسؤول کانون تخصصی و پژوهشی امام حسین(ع)  فعالیت سینمای داخلی را در زمینه ساخت فیلم‌ با نگاه و مضمون فرهنگ سازی در کشور را دارای ضعف دانست و تصریح کرد: ضعف ما در صنعت فیلم سازی در خصوص تاریخ کشور زمانی نمود بیشتر پیدا می‌کنم که با نگاهی به سینمای خارج به راحتی می‌توان به این موضوع پی برد، برای مثال با نگاهی به فیلم‌های کشور کره که پیشینه تاریخی مشخصی ندارد و بر اساس یک سری داستان سرایی ها شکل گرفته است، فیلم ها و سریال‌هایی را می‌سازند که از طریق آن چهره‌هایی را در بین جوانان و نوجوانان مطرح کرده و با الگو قرار دادن آنها تأثیرات بسزایی را بر فرهنگ جوانان و نوجوانان خود می‌گذارند.

وي در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور در ایام محرم و صفر چه توصیه برای جوانان و نوجوانان برای پیروی و الگو قرار دادن امام حسین(ع) دارید، گفت: جوانان و نوجوانان باید دین را به معنای واقعی بشناسند و حقیقت دین را به عنوان یک کار تحقیقاتی در برنامه خود قرار دهند. متأسفانه چون خیلی از جوانان دین را به معنای واقعی خودش نشناخته اند با بعضی از دسیسه ها و ترفندهای دشمنان دچار چالش می شوند، از طرفی این چالش باعث ایجاد تردید، دودلی و شک در آنها خواهد شد و به همین خاطر نمی‌توانند حق و حقیقت را پیدا کنند.

حجت الاسلام صادقلو ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید تلاش کنند تا به معنای واقعی امام حسین(ع) را بشناسند زیرا زمانی عزادار واقعی امام حسین(ع) خواهند بود که به معرفت ایشان راه  پیدا کرده باشند، هنگامی که امام حسین(ع) را بشناسیم یقینا دین را شناخته‌ایم و زمانی که دین را بشناسیم به معرف خواهیم رسید.

وی در پايان درباره حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و راه های جذب آنها به این مکان مقدس خاطرنشان کرد: یقیناً یکی از استراتژیک‌ترین مکان‌هایی که اسلام می‌توانست از آن بهره ببرد مسجد بود. وقتی در تاریخ به مساجد نگاه می‌کنیم مسجد را محلی برای عبادت و محل ارتباط مومنین و اشخاص می‌بینیم؛ در زمان پیامبر مساجد علاوه بر اینکه محلی برای عبادت بودند از آنها برای قضاوت، ارتباط فکری و جلسات علمی نیز استفاده می‌شد.  اگر بتوانیم مسجد را یک مجموعه بزرگ‌تر از آن چیزی که امروز هست تصور کنیم و نه فقط در قالب فعالیت های عبادی، بلکه بتوانیم مسجد را به یک مجموعه بزرگ فرهنگی تبدیل کنیم که به اقتضای نیازهای امروز جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان پاسخگو باشد در جذب آنها به مساجد بسیار موثر خواهد بود. البته امروز در سطح کشور مساجدی را داریم که بسیاری از جوانان و نوجوانان را جذب کرده اند و دلیل موفقیت آنها برنامه‌ریزی صحیح و اجرای دقیق می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین صادقلو با اشاره برنامه‌های مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه برای جذب جوانان و نوجوانان تصریح کرد: در این رابطه ابتدا مسجد نیاز به زیرساخت‌هایی داشت که الحمدالله این زیرساخت‌ها در فضای مسجد ایجاد شد و با توجه به این امر موفق به جذب تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان محله به مسجد و کانون شده‌ایم./804/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات