۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۷۹۳
حجت الاسلام میرباقری:

امام سجاد عبد و بنده کامل خدا بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام سجاد عبد و بنده کامل خدا بود، گفت: عبودیت و بندگی در صحنه‌های مختلف زندگی و مبارزاتی اهل بیت(ع) موج می‌زند.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد بهشتی(ره) گفت: اهل بیت(ع) معدن و سرچشمه همه خیرات و حسنات هستند.

وی افزود: از مهمترین خصائص بندگان صالح عبد و بنده بودن آنان است انسان عبد چیزی را از آن خود نمی‌داند و همه امور را از سوی خداوند می‌داند.

استاد حوزه علمیه زندگی امام سجاد(ع) را سراسر عبودیت و بندگی بیان کرد و اظهار داشت: با کمی دقت به سیره ائمه اطهار(ع) می‌بینیم که عبودیت و بندگی در صحنه‌های مختلف زندگی و مبارزاتی اهل بیت(ع) موج می‌زند.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: طبق روایات نقل شده، امام سجاد(ع) کاری برای خدا انجام ندادند که سجده شکر آن را به جای نیاورند. انسان اگر همواره خود را در محضر خدا ببیند و همه اعمال را برای رضای او انجام دهد، عبد می‌شود، مهم‌ترین شاخصه امام سجاد(ع) بنده بودن ایشان است.

وی اضافه کرد: انسان عبد چیزی را از خود نمی‌داند و همه امور را از ناحیه می‌داند.

استاد حوزه علمیه وجود ولایت را بالاترین نعمت دانست و گفت: اگر از ولایت تبعیت نشود خداوند آن نعمت را از مسلمانان می‌گیرد اگر مسلمانان از امام حسین(ع) تبعیت می‌کردند هرگز گرفتار عبدالملک مروان که حجاج بن یوسف را از پیامبر(ص) بالاتر می‌دیدید و به مردم ظلم و ستم روا می‌داشت، نمی‌شدند.

حجت الاسلام میرباقری سبک شمردن نماز را بسیار قبیح دانست و اظهار داشت: امروز باید مراقب بود که مادیات و ظواهر دنیا انسان را فریب ندهد چرا که با ترک عبودیت گمراهی و نابودی انسان قطعی خواهد بود انسان باید روح و روانش را برای عبودیت پروردگار تقویت کند. انسان اگر روح و روانش برای قدردانی از خداوند آماده شود هرگز نسبت به اقامه نماز سستی نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: شیخ زکزاکی چند فرزند خود را در راه ولایت امام علی(ع) فدا کرد اما دست از اعتقاداتش برنداشت. در قیامت تنها چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد عبد بودن انسان است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات