۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۹۳۰
تولیت مسجد جمکران خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی طریق الحسین در موکب مسجد جمکران

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان از برپایی موکب مسجد جمکران در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: نخستین همایش بین المللی طریق الحسین(ع) در این موکب برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران، امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی «طریق الحسین» که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: موضوع مهدویت و منجی تنها مختص به شیعه و مذاهب اسلامی نیست بلکه همه ادیان به ظهور منجی اشاره داشته و معتقد هستند.

وی افزود: امام حسین(ع) نیز مختص شیعیان نیست چرا که گاندی با الگو قرار دادن امام حسین(ع) توانست انگلیس را شکست دهد و امروز نیز ما شاهد حضور افراد بسیاری از غیر مسلمانان در پیاده روی اربعین هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(ع) در قلب همه انسان‌ها جاری است، ابراز کرد: علاقه و محبت به امام حسین(ع) را می‌توان در راهپیمایی اربعین و حضور اهل سنت و سایر پیروان ادیان آسمانی و غیر الهی مشاهده کرد بنابراین امام حسین(ع) و امام زمان(عج) فرامذهبی و فرامللی هستند.

تولیت مسجد جمکران راهپیمایی اربعین را از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا دانست و اظهار داشت: مراسم راهپیمایی اربعین می‌تواند نشانه‌ای برای تمهید ظهور امام عصر(عج) باشد بنابراین حضور میلیونی زائران حسینی بهترین فرصت برای تبیین و تحلیل اهداف امام حسین(ع) و رابطه آن با امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) وارث انبیای الهی است، عنوان کرد: امام زمان(عج) با قیام خود هدف امام حسین(ع) را در دنیا محقق کرده و عدالت را در جامعه حاکم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با استناد به حدیثی از ائمه معصومین(ع)، گفت: در روایت است که زیارت اربعین از نشانه‌های مومن است.

تولیت مسجد جمکران از برپایی موکبی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: مسجد جمکران این موکب را با همکاری برخی نهادهای علمی و فرهنگی برپا خواهد کرد که خدمات آن شامل ارائه محتوا برای معرفت افزایی است.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار همایش بین المللی طریق الحسین(ع) در این موکب با حضور اساتید و متکفران ایرانی و خارجی مسلمان و غیر مسلمان برگزار می‌شود./807/پ201/ب1

ارسال نظرات