۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۴۶۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

گسترش گفتمان قرآنی در جامعه، عزت آفرین و عظمت بخش است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تکیه به قرآن و مفاهیم ناب آن ما را ذلالت و خواری دور خواهد کرد، گفت: اگر امروز گفتمان قرآنی در جامعه به خوبی تسری و گسترش پیدا کند مقتدرانه و با صلابت در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و از عزت و عظمت ملت دفاع خواهیم کرد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در نشست مجمع قرآنی شهرستان محمود آباد با مهم ارزیابی کردن گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه، آن را نیاز امروز جامعه دانست.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت های خوبی برای نشر و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه وجود دارد، افزود: امروز برای تقویت مبانی قرآنی در کشور نیازمند یک وحدت رویه و همدلی بیشتری میان دستگاه های دینی و فرهنگی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طی سال های اخیر یک جهش قرآنی را در استان شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای طرح های قرآنی نظیر مصباح الهدی، نورالهدی و همچنین حمایت و تقویت مؤسسات قرآنی یک تحول عظیمی را در حوزه فعالیت های قرآنی استان به وجود آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هر چه در حوزه قرآنی سرمایه گذاریم کنیم کم است، افزود: دستاوردهای ارزشمند این بخش به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگر بخش های کشور نیست.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز یکی از بهترین راه های مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن سرمایه گذاری هدفمند در حوزه قرآنی است، تصریح کرد: نباید ظرفیت بالای این بخش را نادیده بگیریم بلکه باید با یک هدفگذاری مشخص در این عرصه گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی مواقع شاهد سرمایه گذاری های غیرهدفمند در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سرمایه های قرآنی زودگذر و مقطعی نیستند بلکه ماندگار و جاودانه خواهند ماند به همین دلیل باید تلاش کنیم گام های ما در عرصه قرآنی مستحکم تر از دیگر بخش ها باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مسائل فرهنگی جزء اصول و پایه های اصلی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است که بر پایه دین و مبانی اسلامی شکل گرفته و دین و فرهنگ جزء اصول پایه ای کشورمان را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که توجه مسؤولان به مسائل فرهنگی و قرآنی باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها تنها شعار فرهنگی می دهند، اما در عمل به شیوه دیگه ای عمل می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ما در شرایطی قرار داریم که دین، اصول و مبانی ارزشی ما در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: امروز یکی از مطمئن ترین و سودمند ترین برنامه هایی که می تواند اصول و مبانی دینی و انقلابی ما را تضمین کند حمایت هدفمند از برنامه های قرآنی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حمایت از برنامه های دینی و فرهنگی نباید سیاسی شود، خاطرنشان کرد: همه دولت ها وظیفه دارند تقویت و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی را جزء اولویت های خود قرار دهند چون این گونه برنامه ها نیاز مهم جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که باید فرهنگ قرآنی در همه سطوح کشور نهادینه شده و به یک فرهنگ غالب تبدیل شود، تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور نیز رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین و مبانی قرآنی تنها راه حل کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش چنین مشکلاتی در کشور نیز فاصله گرفتن از مبانی قرآنی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز در کنار دیگر مسائل کشور نیازمند ترویج گفتمان قرآنی در جامعه هستیم، تصریح کرد: این نوع گفتمان جامعه ما را در برابر دشمن محکم و استوار خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نگاه قرآنی باید در همه امور مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر در برنامه های کشور نگاه قرآنی رعایت شود و به عنوان یک اصل دیده شود شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران از مفاهیم قرآنی به عنوان یک دستورالعمل برای زندگی یاد کرد و گفت: قرآن راه پاکی را به انسان ها می آموزد و دستورالعمل خوبی ها را برای تعالی جامعه اسلامی ارائه کرده و اگر کسی به این کتاب آسمانی دست یابد و به آن عمل کند هرگز راه را گم نخواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انس و الفت جامعه با مفاهیم قرآنی باید بیشتر تقویت شود، افزود: امروز یکی از راه های انس جامعه با این مفاهیم تعالی بخش و انسان ساز حمایت و تقویت مؤسسات و مجامع قرآنی در جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که عمل به آموزه های قرآنی باید در همه سطوح و بخش های کشور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اگر امروز کشورمان در عرصه ها و صحنه های مختلف به یک رشد و پیشرفت مناسبی دست یافته به دلیل بهره مندی از مبانی دینی و قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی جامعه را از انحراف و گمراهی دور می کند، افزود: اگر بصیرت قرآنی در جامعه تقویت شود به حتم از فتنه ها و توطئه های دشمنان سربلند و پیروز خواهیم گذشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که دوری از قرآن و مفاهیم ناب آن موجب گمراهی و ضلالت خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل مشکلات جامعه بشری به ویژه دنیای غرب فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تکیه به قرآن و مفاهیم ناب آن ما را ذلالت و خواری دور خواهد کرد، تصریح کرد: اگر امروز گفتمان قرآنی در جامعه به خوبی تسری و گسترش پیدا کند مقتدرانه و با صلابت در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و از عزت و عظمت ملت دفاع خواهیم کرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات