۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۷۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هدف آمریکا ایجاد ناامنی روانی، تجاری و محاصره کامل ایران است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سیاست های مذبوحانه آمریکا علیه ایران، گفت: هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد ناامنی روانی و تجاری و تسلط و محاصره کامل ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: اهداف سیاست های سخیف آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مردم ایران روشن و آشکار است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا، افزود: آمریکا به دنبال انشقاق و تنش در کشورهای اسلامی و تسلط کامل بر ایران است که این بار هم با حمایت همه جانبه مردم مقتدر ایران بی نتیجه ماند؛ چرا که مردم و دولت مردان جمهوری اسلامی با اقتدار پاسخ یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا را دادند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هفته گذشته افزون بر ملت ایران بسیاری از کشور ها هم اقدامات و رفتارهای متناقض رییس جمهور آمریکا را محکوم کردند و در نتیجه این محکومیت ها حقارت و تنهایی آمریکا عیان شد و حقانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به همه ثابت شد.

وی در ادامه با اشاره به رفتار اروپاییان در برخورد با ایران، اضافه کرد: اروپاییان می توانند با عدم مداخله در امور موشکی ایران صداقت خود را نشان دهند؛ چراکه برنامه موشکی ایران با هدف دفاع از کشور و  ملت ایران انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های جامعه مهدوی پسند، ادامه داد: اسلام با تبلیغ و ترویج رفتارهای اسلامی و دینی در پی ایجاد یک جامعه مهدوی و مدینه فاضله است.

وی تصریح کرد: دزدی، اختلاس، کاهلی و تن پروری و سرقت از بیت المال شایسته یک جامعه اسلامی و مهدوی پسند نیست و در این راستا جلوگیری از این رفتار های شنیع از ویژگی های جامعه مهدوی پسند است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اسلام هم  از دزدی و تن پروری، اختلاس، سرقت از بیت المال و حقوق دیگران که نتیجه آن به دست آوردن مال حرام است پیروی نمی کند و برای عاملین آن مجازات سنگینی در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: خیانت، عدم امانتداری، دزدی، شرب خمر و زنا و این گونه رفتارهای حرام که حقی از مسلمان را ضایع می کند اگر در زندگی کسی وارد شود خیر و برکت را از زندگی آن فرد و جامعه از بین می برد.    

ماه صفر ماه اسارت و ابهت اهل بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آغاز ماه صفر، گفت: ماه صفر ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) و اسارت آنها است ماهی که  ایستادگی و ابهت اهل بیت(ع) در مقابل ظلم و جور یزیدیان تاریخ ساز شد.  

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان پیام رسان کربلا با صبر، شکیبایی و روشنگری صدای مظلومیت شهدای کربلا را به گوش افلاکیان رساند و تاریخ حماسی و  ماندگار کربلا را زنده نگه داشت؛ چراکه اگر روشنگری و شجاعت بانوی صبر و شکیبایی نبود مردم آن دوران در خواب غفلت و کوتاهی خود می ماندند.  

تأکید بر حمایت از جوانان به ویژه جوانان نخبه

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب جوانان به ویزه جوانان نخبه را سرمایه های کشور دانستند که باید قدر این سرمایه ها را دانست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اهمیت بحث تولید در جامعه برای ایجاد تولید در صنعت بازه زمانی 10 ساله تعیین کردند؛ چرا که رشد تولید در زمینه صنعت سبب پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در سخنان پایانی خود با تسلیت شهادت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد:  حاج آقا مصطفی خمینی مجتهدی جامع الشرایط و مشاوری آگاه بود و برای انقلاب اسلامی  شخصیتی برجسته و مفید به شمار می رفت به همین دلیل دشمنان او را به شهادت رساندند./9314/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات