۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۳۳۰۰۸
مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن:

برنامه‌های جدید رادیو قرآن در ماه‌های آینده میهمان مردم است

فراهانی با اشاره به برنامه‎‌های جدید رادیو قرآن، گفت: در ماه آبان و آذر رادیو قرآن برنامه‌های متنوعی همچون مسابقه آیه‌ها و ثانیه‌ها، مکاتب جهانی تلاوت و تجوید تحقیقی را خواهد داشت.
رادیو قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد فراهانی مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن و دبیر طرح شمیم دانش بعدازظهر امروز در نشست تشریح برنامه "شمیم دانش طرح ملی آموزش ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان سراسر کشور" که در سالن رادیو قرآن برگزار شد با بیان اینکه طرح شمیم دانش در شش سر فصل خلاصه می‌شود اظهار داشت: در این طرح شنبه‌ها برنامه زبان قرآن را داریم که حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم به بررسی آیات تعلیم و تربیت از منظر صرف و نحو و بلاغت می‌پردازد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما ادبیات داستانی است که کارشتاس این برنامه نیز حجت الاسلام محمدحسن راستگو است، این برنامه در روزهای سه‌شنبه به مدت 15 دقیقه از ساعت 19:30 پخش می‌شود.

دبیر طرح شمیم دانش ابراز داشت: برنامه سبک زندگی قرآنی به عنوان دیگر برنامه این طرح در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه پخش می‌شود، این برنامه به کارشناسی سید محسن میرباقری می‌باشد، برنامه دیگر ما حفظ سوره قاف است که این برنامه نیز به کارشناسی مهدی بحرالعلوم حافظ کل قرآن است.

مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن بیان کرد: برنامه مشاوره از منظر قرآن نیز به عنوان دیگر سرفصل برنامه‌های ما در روزهای دوشنبه از ساعت 14 پخش می‌شود، در این برنامه از کارشناسی حجت الاسلام مرتضوی کیاسری استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه شیوه‌های تشویق دانش‌آموزان به نماز خاطرنشان کرد: این برنامه در روزهای پنج‌شنبه به کارشناسی حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون پخش می‌شود.

فراهانی با اشاره به این موضوع که اگر شرکت‌کنندگانی نتوانند موفق به شنیدن این دوره از برنامه شوند می‌توانند به سایت رادیو قرآن، کانال تلگرامی صدای قرآن یا نرم‌افزار سروش رسانه مراجعه کنند، اضافه کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره 30000114 نحوه استفاده از عنوان برنامه‌های این طرح را ببینند.

تشریح برنامه‌های جدید رادیو قرآن در آبان و آذر امسال

دبیر طرح شمیم دانش با اشاره به برخی برنامه‌های جدید رادیو قرآن اظهار کرد: ما در فصل جدید رادیو قرآن در پاییز امسال مسابقه آیه‌ها و ثانیه‌ها را داریم که از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود، این مسابقه با محوریت توجه به معنای آیات در دو گروه برادران و خواهران خواهد بود.

مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن تاکید کرد: زمان پخش مسابقه آیه‌ها و ثانیه‌ها روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 16:15 دقیقه از رادیو قرآن است، در این مسابقه دو گروه را داریم که در حدود 45 شرکت‌کننده دارد، این مسابقه در سه مرحله  مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی این مسابقات ابتدا 15 برنامه را خواهیم داشت که در آن سه نفر به رقابت می‌پردازند، در مرحله بعد یعنی نیمه نهایی پنج برنامه سه نفره و مرحله نهایی نیز یک برنامه پنج نفره خواهیم داشت.

فراهانی تصریح کرد: این مسابقه از سوی موسسات قرآنی همچون دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم، مهد قرآن و جامعه القرآن معرفی می‌شود و کسانی که علاقه به شرکت در این مسابقه را دارند می‌توانند مستقیما با رادیو قرآن تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به برنامه ترجمان وحی افزود: این برنامه نیز در ماه آینده آغاز خواهد شد و زمان پخش آن نیز هروز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:15 دقیقه در یک برنامه 20 دقیقه‌ای است، در این برنامه آقای محمدتقی فیاض بخش تماما آیه به آیه از ابتدای قرآن به کلمات و مفاهیم قرآنی می پردازد.

مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن خاطرنشان کرد: ما در ماه آینده برنامه‌ی دیگری به نام "مکاتب جهانی تلاوت" را داریم که این برنامه شنبه‌شب‌ها از ساعت 20:30 روی آنتن می‌رود، این برنامه در اصل به بررسی سیر و تحول مکاتب تلاوت و قرائت مصر، شام، عراق، حجاز، مالزی، ایران، ترکیه و آفریقا می‌پردازد.

دبیر طرح شمیم با اشاره به برنامه جدید "تجوید تحقیقی" در پایان گفت: این برنامه در واقع یک برنامه تخصصی برای قاریان قرآن است، در این برنامه سید محسن موسوی بلده استاد و پیشکسوت قرآنی به دنبال کارهای تحقیقاتی این برنامه است که امید است این برنامه نیز از آذرماه در روزهای یک‌شنبه هر هفته بروی آنتن رادیو برود./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات