۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۲۳۷
نماینده ولی فقیه در ایلام:

معنویت و اخلاق نیکو دو مولفه مهم برای ورزشکاران است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: یکی از ضروریات جامعه پرداختن و سوق دادن جوانان به سمت ورزش است زیرا که سبب تندرستی جسمی و روحی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار مدیر و کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان ایلام، ضمن تسلیت سالروز شهادت فرزند برومند امام راحل حاج آقا مصطفی، اظهار داشت: ورزش در اسلام و در معارف دین جایگاه بلند و رفیعی دارد.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) سفارش موکد به پیروان خود برای انجام ورزش و تقویت قوای جسمانی و روحانی خود داشته اند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: دو مولفه بسیار مهمی که باید مد نظر ورزشکاران باشد داشتن اخلاق نیکو و معنویت بالا است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان داشت: یکی از ضروریات جامعه پرداختن و سوق دادن جوانان به سمت ورزش است زیرا که سبب تندرستی جسمی و روحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی چشمگیر بوده است، گفت: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ورزش جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: امروز ورزشکاران ایرانی با معنویت و اخلاق حسنه و منش پهلوانی تبدیل به الگویی برای ورزشکاران سایر کشورهای جهان شده اند که این از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: هنگامی که ورزشکار ایرانی در میادین بین المللی با مدد گیری از ائمه معصومین(ع) سکوی قهرمانی را فتح می کنند این خود سبب تحول در تماشاگران و سایر ورزشکاران می شود و می توان گفت که به نوعی تبلیغ دین است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: ورزشکاران همواره باید تقوا، تزکیه و اخلاق نیکو را سرلوحه کار خود قرار دهند تا جامعه ای تندرست با اخلاق داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بانوان ورزشکار ایرانی با رعایت حجاب و پوشش اسلامی فاتح سکوی قهرمانی می شوند و مدال خود را تقدیم شهدا می کنند این خود دارای پیامی بسیار بزرگ برای نظام سلطه و دشمنان ایران است.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: عدم حضور ورزشکاران ایرانی برای مسابقه با نماینده رژیم کودک کش صهیونیستی خود نوعی ایثار و فداکاری و حمایت از مظلومان است که جای تقدیر و قدردانی دارد./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات