۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۳۳۶۵۱
امام جمعه همدان:

مسؤولان ورزش را جلوی درب خانه ها بیاورند

آیت الله طه محمدی گفت: وظیفه ما در تربیت قهرمانان این است که نه تنها در بعد ورزش بلکه در ابعاد دیگر مانند بعد اخلاقی افراد را آموزش دهیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان صبح امروز در دیدار با مسؤولان اداره ورزش و جوانان استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، ورزش را متعلق به عموم مردم دانست و گفت: مسؤولان باید سعی کنند ورزش را به جلوی درب خانه ها ببرند.

وی ادامه داد: در احادیث یکی از بهترین نعمت ها امکانات مالی عنوان شده و از آن بهتر سلامت بدن و بیش از آنها سلامت روح ذکر شده است.

آیت الله محمدی سلامت روح و جسم را مکمل هم دانست و گفت: همانطور که آموزش و پروش باید در کنارهم باشند، بهتر است سلامت بدن یا همان تربیت بدنی دوش به دوش سلامت روح درجامعه ترویج داده شود.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: یقینا اگر در زمینه سلامت روحی نیز سرمایه گذاری های جامع تری انجام شود وضع جامعه بسیار بهتر از وضع فعلی خواهد بود، به طوری که اگرسلامت روان درست نباشد نمی توان انتظار سلامتی جسم را داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آمار خودکشی در کشورهای پیشرفته گفت: وقتی به آمار ها نگاه می کنیم می بینیم افرادی که اقدام به خودکشی کردند نه تنها نارسایی جسمی نداشتند بلکه دارای بدن سالمی هم بوده اند اما روح و روان آنها دچار بیماری بوده است.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: اگر بخواهیم هم در این دنیا و هم در آخرت سربلند باشیم باید به موازات آن که به سلامت و تربیت بدن اهمیت می دهیم به سلامت قلب و روحمان نیز اهمیت دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ورزش همگانی در کشور گفت: اگر بتوانیم ورزش را همگانی کنیم و در اختیار همه اقشار قرار دهیم، این خدمت بسیار بزرگی است./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات