۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۶۷۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی انقلابی بودن را هویت حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: شاخص عمل در حوزه‌های علمیه خواهران، رهبر معظم انقلاب است.
دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که بزرگ تر بودن معمولا با امر و نهی همراه است، گفت: این امر و نهی، اقتضای سازمانی است اما باید توجه داشت که این مهم باید با لطافت همراه باشد.

وی با بیان این مطلب که برخی از طلاب از انتقال مطالب به مدیران ترس دارند، این اتفاق را نامطلوب دانست و افزود: وظیفه اصلی ما خدمت به طلاب و حوزه‌های علمیه است و تمام تلاش خود را برای رفع شدن مشکلات آن ها به کار می بندیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر وجود برنامه ریزی در زندگی، گفت: برنامه‌ریزی مسلمانان باید به گونه‌ای باشد که فرد  از گناهان پرهیز کند و تقوا را سرلوحه امور خود قرار دهد.

وی ادامه داد: مدیران استانی باید برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران طرح و برنامه داشته باشند؛ برنامه‌ریزی، تدبیر، اجرا، پیگیری و مدیریت از اصول فعالیت در حوزه‌های علمیه است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که حوزه های علمیه در امر کم کردن آسیب های اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند، ابراز داشت: در دهه‌های اخیر، همواره حوزه‌‌های علمیه نسبت به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیر بوده و به عنوان یک عامل ایفای نقش کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ حوزه علمیه خواهران در راستای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز از مدت‌ها قبل تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است و دو طرح «رضوان» و «رحمت» را با حدود ۷ هزار خواهر طلبه اجرا کردیم تا در مسائل مربوط به خانواده به ارائه مشاوره بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرح «حیات‌ طیبه‌» را از اقدامات درخشان حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و‌ گفت: این طرح به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا شد و برای ارتقای کیفی آن، قرارگاه‌‌ها و کارگروه‌‌های فرهنگی در مدارس و استان‌های تشکیل دادیم.

وی مسائل فرهنگی و اجتماعی را اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران دانست و بیان داشت: حوز‌ه‌های علمیه خواهران در زمینه حجاب و عفاف، اسراف و تبذیر،‌ خانواده، سبک زندگی اسلامی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های مؤثری انجام داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: در حال حاضر 42 هزار مبلغه در حوزه‌های علمیه خواهران سازماندهی شده اند؛ توانمندسازی خواهران طلبه از دیگر اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در راستای فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است.

وی به طرح کشوری خادمان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: طرح «خادمان رضوی» با حضور 5 هزار خواهر طلبه در سراسر کشور اجرا شده است؛ این طرح از اقدامات بسیار مهم حوزه‌‌های علمیه خواهران در جهت سبک زندگی اسلامی و آشنا کردن جامعه با امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: کانون‌‌های قرآنی، ظرفیت بزرگی برای اثرگذاری حوزه‌‌های علمیه خواهران است؛ ‌در حال حاضر در 170 مدرسه علمیه خواهران، کانون‌های قرآنی فعال است و در آینده شاهد فعالیت کانون‌های قرآنی در تمام مدارس علمیه خواهران خواهیم بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به استقلال حوزه های علمیه خواهران در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مدارس علمیه خواهران به میزانی از توانایی رسیده اند که به صورت مستقل، در زمینه‌های مختلف بصیرت‌افزایی سیاسی، پاسخ‌ به شبهات، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و مواردی از این دست، به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در هفته عفاف و حجاب بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در مدارس علمیه خواهران برگزار شده است، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار مبلغ در هفته عفاف و حجاب به فعالیت‌های فرهنگی پرداختند، درحالی که هفته عفاف و حجاب در مرداد و در ایام تعطیلات تابستانی مدارس علمیه بود.

وی به شرکت بیش از 40هزار نفر در طرح سیر مطالعاتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از 55 هزار نشست قرآنی و همچنین بیش از هزار نمایشگاه در زمینه عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی از سوی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور برگزار شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان سخنان خود شاخص عمل در حوزه‌های علمیه خواهران را رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: حوزه‌های علمیه همواره باید انقلابی باشند چرا که انقلابی بودن هویت حوزه‌های علمیه است و اگر انقلابی بودن را از حوزه بگیریم، هویت حوزه را گرفته‌ایم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات