۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۳۳۷۱۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

برخی سیاستمداران فهم و جرأت استفاده از اقتدار ایران را ندارند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: امروز همه قدرت‌های جهانی به قدرت باثبات ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که اگر قصد نابودی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند، آنها را با اقتدار و قدرت نابود خواهیم کرد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسمی که  صبح امروز ۳ آبان ۹۶ به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در حسینیه آیت‌الله حق شناس برگزار شد، گفت: یکی از رازهای دین اسلام این است که یک فضای مفهومی را به واسطه قرآن کریم ایجاد کرده که با اشاره‌ها و خوش‌فهمی‌هایی که لازمه این اشاره‌ها است، به خوبی فهمیده و درک می‌شود. خداوند متعال در ابلاغ مفاهیم در قرآن کریم همیشه به طور مستقیم سخن نگفته و با اشارات نیز مفاهیم را منتقل کرده است.

وی افزود: قرآن کریم به عنوان سخن پروردگار عالم و کتاب آخرین پیامبر الهی بیشترین پیچیدگی‌ها را با خود دارد، به همین علت برای درک آن باید خوش فهم بود و این پیچیدگی‌ها یکی از دلایلی است که انسان جذب قرآن می‌شود. قرآن به واسطه آیات(نشانه‌ها) نیاز به تدبر دارد که برطرف کننده جهل و بازکننده حقایق است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: یکی از پیچیدگی‌های قرآن کریم، آیات و معارف ولایی است. اصل دین اسلام و قرآن کریم بر پایه ولایت است. هیچ امری در دین اسلام و در آیات قرآن کریم به اندازه امر ولایت مورد توجه و اهمیت واقع نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هر آنچه در قرآن کریم درباره خوبی‌ها و انسان‌های خوب گفته شده، مقصود انبیا و ائمه هستند و هر آنچه از بدی و رذایل گفته شده منظور دشمنان ائمه هستند.

افراد ولایت ‌ستیز مراقبند که زیادی به سمت اهل بیت و ولایت جذب نشوند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه برخی افراد نه تنها ولایت مدار نیستند، بلکه ولایت‌گریز و ولایت ستیزند، عنوان کرد: این افراد تنها به ظاهر قرآن و روایات اکتفا می‌کنند و متأسفانه مراقب دل خود هستند که یک وقت دل‌شان زیادی به سمت اهل بیت و ولایت جذب نشود و به این ترتیب از قرآن کریم برداشت‌های مناسب و دقیق ندارند.

وی افزود: دین نیاز به درک صحیح و خوش فهمی دارد. اگر یک طلبه دچار بد فهمی، سطحی‌نگری شده و ملّا لغتی بار بیاید، دین مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. یکی از فواید محبت اهل بیت عصمت و طهارت، خوش فهمی است. روضه‌ها و محبت به اهل بیت، همراه خود خوش فهمی می‌آورد، جلسات مربوط به ائمه، معادن کشف نشده عالم اندیشه و علم است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید هر کس فررندان مرا دوست داشته باشد و به آنها عشق بورزد خداوند به آنها حکمت می‌دهد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: افراد نادانی که روضه‌ها و جلسات اهل بیت را مورد تمسخر قرار می‌دهند، خبر ندارند که افراد با حضور در این جلسات، معادن و مخازن علم و معرفت در وجود خود و عالم وجود را کشف می‌کنند.

هر کسی که مخلصانه ولایت مدار باشد به هوشمندی و درک حقایق دین و حکمت می‌رسد

وی با بیان اینکه هر شخصی که مخلصانه ولایت مدار باشد، به هوشمندی و درک حقایق دین و حکمت می‌رسد، گفت: در روانشناسی باید یک مبحثی با عنوان هوش معنوی وارد شود. فرد دین‌دار، ولایت‌مدار و باهوش حضور میلیونی مردم را در پیاده‌روی اربعین درک می‌کند؛ از نشانه‌های مؤمن زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: همان‌طور که در زمان رضاخان مردم حتی یک روضه نمی‌توانستند در خانه‌هایشان بگیرند و باید اول او را کنار می‌زدند، تاکنون این امنیت در بیابان‌های اطراف ایران نبود که شیعیان ایرانی بتوانند به راحتی برای پیاده روی اربعین شرکت کنند اما به مدد برقراری این امنیت و قدرت با ثبات ایران در جهان، امروز می‌توانیم در این حرکت چند میلیون نفری به راحتی شرکت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز همه قدرت‌های جهانی به قدرت باثبات ایران اعتراف می‌کنند، می‌دانند اگر قصد نابودی ما را داشته باشند ما نیز آنها را با اقتدار و قدرت نابود خواهیم کرد.

با اعلام تسلیم، آسوده زندگی نخواهیم کرد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تصریح اینکه متأسفانه برخی سیاستمداران ما فهم و جرأت استفاده از اقتدار ایران را ندارند، گفت: ما تنها کشور جهان هستیم که در قانون اساسی‌مان، آزاد کردن جهان را به عنوان رسالت ملی و جمهوری اسلامی را زمینه‌ساز یک حکومت جهانی اعلام کردیم؛ مسّلم است که چنین کشوری دشمنان زیادی هم داشته باشد.

وی ابراز داشت: دشمن در هر حال وجود دارد، حتی اگر می‌گفتیم ما کشوری ضعیف و بدبختیم، تمام کسانی که خود را اربابان عالم می‌دانند ما را تکه تکه می‌کردند. بدانیم با تسلیم شدن، آسوده زندگی نخواهیم کرد. وقتی در قانون اساسی می‌گوییم ما می‌خواهیم عالم‌گیر شویم، دشمنان وحشت می‌کنند. باید به واسطه انبیا، ائمه و اهل بیت این تفکر را در  مردم به وجود آوریم.

برخی سیاستمداران قدرت و جرأت ایران را باور نکردند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: ما می‌توانیم با اعتقادات دینی‌مان ثروتمندترین، مرفه ترین و قدرتمندترین کشور دنیا باشیم، اگر تاکنون به این قدرت، رفاه و ثروت بزرگ نرسیدیم از کم‌کاری سیاستمداران بوده است، کسانی که این قدرت و جرأت را باور نکردند. جمهوری اسلامی کشوری است که در عرض سه چهار روز کل طرح استقلال کردستان عراق را که سال‌های متمادی دشمنان برای آن نقشه‌ها کشیده‌اند، به هم می‌ریزد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: ما قدرت داریم، رفاه داریم چون امام حسین(ع) را داریم، مگر ممکن است با حسین بود و قدرت و رفاه نداشت. ائمه هدی در مال و جامعه برکت می‌آورند.

وی در پایان با اعتراض به اینکه چرا باید دولت خود را به عالم و آدم بدهکار بداند اما به اربعین که می‌رسد به بهانه‌های مختلف بیمه، کرایه و... از مردم پول بگیرد و حمایت نکند، خاطرنشان کرد: عزاداران اربعین به حدی نجیب و دین‌دارند که اگر از آسمان سنگ هم ببارد باز از زیارت اربعین عقب نمی‌نشینند./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات