۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۳۳۹۵۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

گره‌گشایی از کار مردم از نشانه‌های حیات طیبه است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از نشانه‌های حیات طیبه خدمت کردن و گره‌گشایی از کار مردم است و اگر کسی بتواند انسان‌های گرفتار را نجات دهد و به آن‌ها یاری رساند، سعی و تلاش او همچون سعی حاجیان در صفا و مروه است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، به معرفی حیات طیبه از نگاه قرآن و روایات پرداخت و افزود: در قرآن و روایات، بسیاری از مصادیق حیات طیبه برای بشر بیان شده که می‌تواند راه گشای انسان در مسیر تعالی و کمال باشد.

وی با بیان اینکه در روایات متعددی به انسان راه و رسم درست زیستن ارائه شده است، اظهار داشت: از کلمه «طوبی» به معنی پاک و زیبا، در قرآن و روایات بسیار استفاده شده است که این نشان می‌دهد آن آیات و روایات حاوی سرمشق‌های پاک زیستن است.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند: «طُوبی لِمَن لَم یُبَدِّل نِعمَهَ اللهِ کُفراً» خوشا به حال کسی که نعمت‌های پروردگارش را کفر نورزد که این یعنی باید انسان در همه حال شاکر و قدردان نعمات خدادادی باشد.

وی افزود: امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «طوبی لمن لم تلهه الامانی الکاذبه» یعنی خوشا به حال کسانی که آرزوهای دروغین فریبش ندهد.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه‌های حیات طیبه خدمت کردن و گره‌گشایی از کار مردم است و اگر کسی بتواند انسان‌های گرفتار را نجات دهد و به آن‌ها یاری رساند، سعی و تلاش او همچون سعی حاجیان در صفا و مروه است.

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آرزوهای دروغین و غیرعقلانی انسان را از مسیر زندگی درست بازمی‌دارد؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم آمال و آرزوهای ما مبتنی بر عقل و شرع باشد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات