۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۳۴۱۰۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ضرورت اخذ ویزا و گذرنامه برای سفر اربعین، جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی و پرداخت ماهانه ۱۲۱۱ تومان صدقه از سوی هر خانواده خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی، جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی، در نشست مسئولان ستاد اربعین استان با تأکید بر این‌که هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا به سمت مرزها حرکت نکند، گفت: زائران اربعین استان بدون ویزای معتبر به سمت مرز حرکت نکنند تا دچار مشکل نشوند.

وی اظهار داشت: درخواست ما این است که هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا به سمت مرزها حرکت نکند.

وی افزود: گذر از مرز بدون گذرنامه و ویزا جدای از این‌که کار غیرقانونی بوده، شرعاً حرام است و مجازات ورود و خروج غیرقانونی به کشور عراق نیز 6 ماه تا 3 سال حبس است.

ابراهیمی از پیش‌بینی حضور ۹ هزار زائر استان در اربعین امسال خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد زائران خراسان شمالی در حماسه اربعین حسینی هفت هزار و 800 نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 9 هزار نفر برسد.

جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی است

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی است.

وی اظهار داشت: واقعه عاشورا یک روز بوده، ولی چنان در دل مردم و وجدان بشریت نفوذ کرده است که در طول تاریخ و تا ابدیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که حادثه کربلا کلاس درس و دانشگاه بزرگی برای همه ما است، افزود: جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه درس عاشورا نه مذاکره بلکه عزتمندی و غیرت داشتن است، تصریح کرد: در مقابل دشمن تدافع معنا ندارد بلکه باید در مقابل آمریکا و اسرائیل و دشمنان تهاجم داشته باشیم.

پرداخت ماهانه ۱۲۱۱ تومان صدقه از سوی هر خانواده خراسان شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: به‌طور میانگین هر خانواده خراسان شمالی ماهانه ۱۲۱۱ تومان صدقه پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری‌شده است.

اهرابی افزود: به‌طور میانگین هر خانواده در استان طی ۶ ماه نخست امسال، هفت هزار و ۲۶۸ تومان صدقه پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۴۶۳ صندوق بین خانواده‌ها در سطح استان توزیع‌شده که از این تعداد یک هزار و ۴۴۶ صندوق صدقه بزرگ، یک هزار و ۸۰۰ صندوق متوسط و ۱۱۷ صندوق کوچک است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: طی ۶ ماه نخست امسال بجنورد، گرمه و فاروج بیشترین میزان پرداخت صدقه و راز و جرگلان به نسبت محرومیت کمترین پرداخت صدقه را داشتند.

سفر ابتکار به خراسان شمالی

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در شورای آموزش‌وپرورش استان از سفر معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور خانواده خبر داد و اظهار کرد: هفته آینده معاون رئیس‌جمهور در امور خانواده به خراسان شمالی سفر می‌کند که مباحثی به‌منظور تخصیص اعتباری از این حوزه به استان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان راز و جرگلان تعداد دختران محروم از تحصیل بالاتر است، ادامه داد: در سفر ابتکار به استان مقدمات اعتبار گذاری برای احداث مدرسه شبانه‌روزی در این شهرستان فراهم می‌شود./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات