۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۴۲۰۶
امام جمعه بجنورد:

امنیت مهم‌ترین پیش‌نیاز توسعه متوازن و پایدار است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امنیت جزء مقوله‌های پایدار یک کشور توسعه‌یافته است، گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه متوازن و پایدار برسیم باید امنیت در صدر اولویت‌های ما قرار گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: امنیت یکی از بهترین و اساسی‌ترین نعمت‌ها و ملزومات زندگی انسان است.

وی افزود: این امام همام می‌فرماید: «ثَلاثَةُ اَشْیاءَ محتاج النّاسُ طُرّا الی‌ها: اَلاَمْنُ و الْعَدْلُ و الْخِصْبُ» و تأکید می‌کند که امنیت، عدالت و آسایش سه چیز است که همه مردم به آنها نیاز دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمود در این سه مقوله به‌خوبی کار کنید زیرا همه انسان‌ها به آنها نیازمند هستند، اضافه کرد: امنیت مقوله فراگیری بوده و در حوزه‌های سیاسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی معنای خود را دارد؛ ازاین‌رو در همه این موارد امنیت باید اولویت باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امنیت جزء مقوله‌های پایدار یک کشور توسعه‌یافته است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه متوازن و پایدار برسیم باید امنیت در صدر اولویت‌های ما قرار گیرد.

وی افزود: اگر جامعه‌ای می‌خواهد بر روی پای خود بایستد باید سه عامل امنیت، عدالت و برخورداری از رفاه نسبی را داشته باشد؛ زیرا فقر کفر می‌آورد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید محصولات ترا ریخته پرداخت و گفت: در بحث تغذیه، موضوع ترا ریخته‌ها مسأله مهمی است؛ اما در این زمینه بین کارشناسان اختلاف است که گویا بر روی ژن انسان‌ها تأثیر داشته و آن را تغییر می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این موضوع هنوز در کشور ما محل اختلاف است و باید تعیین تکلیف شود، ادامه داد: متأسفانه هنوز در کشور مشخص نشده که محصولات ترا ریخته مناسب است یا خیر که این موضوع باید روشن شود./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات