۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۳۵۱
حجت الاسلام رسولی تبیین کرد؛

آتش به اختیار در تبلیغ

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: مصعب ابن عمیر مصداق مبلغ آتش به اختیار اسلام است، او فردی بود که با اعتقاد قلبی و اخلاص در راه اسلام، به نبی مکرم اسلام(ص) کمک های فراوانی داشته است.
حجت الاسلام علی رسولی

حجت الاسلام علی رسولی مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان اظهار داشت: مصعب از نخستین مسلمانان و از مهاجران به حبشه بود و تبلیغ او در یثرب سبب شد افراد فراوانی دین اسلام را برگزینند و با اجازه پیامبر(ص) نخستین نماز جمعه را در مدینه برپا کرد.

وی ادامه داد: تلاش مصعب سبب مقدمه سازی هجرت نبی مکرم اسلام(ص) به مدینه شد، این مبلغ یک تنه صد ها نفر را به دین اسلام دعوت کرد و در نهایت مزد فعالیت او شهادت در جنگ احد بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: مصعب ابن عمیر مصداق مبلغ آتش به اختیار اسلام است، او فردی بود که با اعتقاد قلبی و اخلاص در راه اسلام به نبی مکرم اسلام(ص) کمک های فراوانی داشته است.

وی در ادامه افزود: امروز  التقاط در بدنه جامعه اسلامی نفوذ کرده است و اینکه طلبه ای منتظر سازمان ها و نهاد ها بنشیند تا با کمک آنها بتواند فعالیت تبلیغی داشته باشد کاری از پیش نبرده است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به فعالیت های شیخ زکزاکی در راه اسلام اظهار داشت: امثال شیخ زکزاکی ها مصداق امروزی مصعب این عمیر ها هستند، زنده شدن شعایر دینی و توجه به محرومان نمونه بارزی از آتش به اختیار بودن یک مبلغ مجاهد است.

وی در ادامه افزود: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اعتقادی در بین مردم مستمسک خوبی برای دعوت مردم به اسلام و آرمان های اصیل انقلاب است، لیبرال دموکراسی، یهود، بهائیت، وهابیت، مسیحیت تبشیری و فرقه های نو ظهور همه بر نیاز های علمی، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی و حتی سیاسی مخاطب ایرانی تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه کمبود های دولت ها و دهن کجی دولت مردان به مشکلات واقعی جوانان بهانه ای شده تا دشمنان دین و دنیای این مرز و بوم خود را دایه مهربان تر از مادر جا می زنند.

استاد حوزه علمیه همدان بیان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب نسیت به نهاد های فرهنگی مسوول ابراز نا امیدی می کنند چه معنی دارد که طلبه مبلغ منتظر کمک این نهاد ها باشد.

وی در ادامه افزود: طلاب باید مجاهدانی همچون شیخ زکزاکی که در دل آفریقا میلیون ها نفر را به دین اسلام دعوت کرده را برای خود الگو قرار دهند، طلبه باید با آگاهی نسبت به تضاد در فرهنگ فعلی ایران و قبول نفوذ در ارگان های رسمی در امر تبلیغ آتش به اختیار تبلیغ کند.

وی در پایان بیان داشت: آتش به اختیار یعنی از کسی مزدی نخواهیم، سرعت عمل داشته باشیم، نو اندیشی کنیم، وظیفه محور باشیم، مزد خود را از خدا بخواهیم، تشکیلاتی عمل کنیم، عالمانه کار کنیم و تا پای جان تلاش کنیم و شهادت را کمترین مزد مجاهد بدانیم./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات