۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۳۵۳۹۲
اربعین؛

راهپیمایی و کنگره اربعین، نماد کمال انسانیت است

امام جمعه طالقانی ماهشهر گفت: کنگره عظیم و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در واقع، نماد کمال انسانیت است.
هاشمی

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی، امام جمعه طالقانی ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: کنگره عظیم و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در واقع، نماد کمال انسانیت است.

امام جمعه طالقانی ماهشهر افزود: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی، شور و شوق محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به همراه دارد و این جماسه در حقیقت یک معجزه الهی به شمار می آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: ممکن است با هزاران کتاب یا فیلم و یا فایل های سخنرانی هم نمی توانیم چنین جمعیت عظیمی را برای اربعین جمع کنیم؛ لذا این حرکت خودجوش مردمی به طور قطع عنایت های خداوند و امام زمان(عج) است و این حرکت یک مقدمه ای برای ظهور فرج به حساب می آید.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به استقبال پرشور مردم از کنگره باشکوه اربعین، بیان داشت: درباره فلسفه عظمت کنگره عظیم اربعین در حقیقت باید گفت که مردم با شور و اشتیاق از سراسر دنیا مجذوب اهل بیت علیهم السلام شدند و این هم دلالت دارد بر اینکه مردم تشنه فطرت، اسلام، تشیع و واقعیت هستند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: مردم با احیای اربعین، از ظلم و استکبار جهانی اعلام انزجار می کنند و این حرکت مقدس راهپیمایی اربعین در حقیقت جای شگرکذاری در پیشگاه خداوند متعال دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما از نهضت عاشورا سرچشمه گرفته است، اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی ما همان هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا است؛ بارزترین مصداق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل حکومت اسلامی است.

امام جمعه طالقانی ماهشهر ابراز داشت: احیای اربعین حسینی و راهپیمایی این روز بزرگ همان احیای امر به معروف و نهی از منکر است؛ یکی از مهم ترین مصداق های امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار و زیاده خواهی دنیای غرب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی طالقانی ماهشهر اظهار داشت: حرکت عظیم و کنگره باشکوه اربعین، نشان می دهد که ما پیرو حرکت و اهداف امام حسین(ع) هستیم.

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی با بیان اینکه دولت مردان کمک یار زائران اربعین حسینی باشند، گفت: از دولت مردان و مسؤولان انتظار می رود در جریان اربعین حسینی کمک یار زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشند؛ بحث اخذ عوارض از مردم در مرزها باید حذف شود تا مردم به راحتی به زیارت سید و سالار شهیدان بروند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان ابراز داشت: مسؤولان باید زیارت اربعین را برای مردم تسهیل کنند نه اینکه با اخذ عوارض که معلوم نیست کجا خرج می شود، آنان را از زیارت امام حسین(ع) دور کنیم؛ با اینکه دولت در حقیقت در مرزها هم تلاش های مطلوبی را انجام داده است./9453/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات