۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۵۰۵
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

معرفت عامل عاقبت به خیری یاران سیدالشهدا است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: عامل عاقبت به خیری یاران سیدالشهدا، معرفت است؛ از این رو مسلمانان باید تلاش کنند به مقام یاران ایشان برسند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امشب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در مسجد چهارده معصوم اراک، گفت: عامل عاقبت بخیری یاران سیدالشهداء، معرفت است و مسلمانان باید با شناخت توان، عظمت و جایگاه امام حسین(ع) به مقام یاران ایشان برسند.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان این نکته که 4 نوع  نذر بر، استدفاع، زجر و تبرع در دین مبین اسلام وجود دارد، بیان کرد: نذر بر، برای شکر گزاری از نعمات دنیوی یا اخروی ای که خدا به انسان عطا کرده است انجام می شود، به طور مثال انسان برای فرزند دارشدن، ازدواج موفق، عاقبت بخیری و پذیرفته شدن در دانشگاه نذر می کند. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در رابطه با نذر استدفاع، گفت: نذر استدفاع بر باب استفعال بوده و به معنی طلب رفع بلا، بیماری و گرفتاری است. 

حجت الاسلام رودبارانی به شرح نذر زجر پرداخته و اظهار داشت: نذر زجر به این معنی است که اگر مسلمان بر خلاف امر خداوند عمل کرد، برای بازداشتن خود از کارهای اشتباه و بر خلاف امر الهی نذر کند. 

وی ادامه داد: آیت الله بروجردی در جلسه درس خارج خود پس از چندبار پاسخ دادن به اشکال یکی از شاگردان، رفتار نامناسبی با او کرد و به دلیل حرکت ناپسند خود و طلب بخشش از خداوند متعال یک سال روزه گرفت. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به نذر تبرع، بیان کرد: نذر تبرع، مطلق است و مشروط به چيزى نيست و پس از برآورده شدن دعا، ادا می شود.

حجت الاسلام رودبارانی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت دعا و طلب کردن حاجات از اهل بیت(ع) اشاره کرده و گفت: مسلمانان باید برای برآورده شدن حاجات خود، از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) طلب یاری کنند. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این نکته که امروزه مسلمانان پس از ناامیدی به اهل بیت(ع) توجه می کنند، تاکید کرد: مسلمانان باید در تمام امور زندگی خود، به اهل بیت(ع) توسل کنند. 

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: عطا و بخشش اهل بیت(ع) به اندازه معرفت و ظرفیت مسلمانان است. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: به فرموده حضرت محمد(ص) حُسَيْنٌ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن، حسين از من و من از حسين هستم. 

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه افزود: امام حسین(ع) حجت خدا است و خواسته های مسلمانان را به آن ها خواهد داد، معرفت مومنان نسبت به اهل بیت(ع) سبب برآورده شدن حاجات می شود./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات