۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۵۲۶
نمایشگاه مطبوعات؛

ترویج مواد مخدر در راستای جنگ نرم دشمن است

سردار زاهدیان با اشاره به نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد گفت: دشمن می خواهد از طریق مواد مخدر جوانان را از چرخه تولید و رشد کشور خارج کند.
 مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در  سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در  سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

محمد سعید زاهدیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، با بیان این که نقش حوزه های علمیه به لحاظ زیرساخت علمی اعتقادی که در جامعه دارند بسیار مؤثر است، اظهار داشت: حوزه های علمیه از دیرباز نقش مؤثری را در کاهش اثرات تخریبی آسیب های اجتماعی داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از زیرساخت حوزه های علمیه بود، افزود: در بحث اعزام مبلغین حوزه و حضور روحانیت در مراحل مختلف زندگی افراد می توانند در هدایت جامعه به سمت کمال مؤثر باشند و اثرات سوء جنگ نرم دشمن را با پایگاه اجتماعی که دارند خنثی کنند.

وی با بیان این که حوزه باید بستر سازی برای جامعه سالم داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه کاستی هایی هم وجود دارد و در بحث مبارزه با مواد مخدر ما نتوانسته ایم استفاده صددرصدی را از ظرفیت حوزه علمیه چه در زمینه انتقال مفاهیم و چه در زمینه اطلاع رسانی به مردم از مضرات مواد مخدر داشته باشیم.

زاهدیان با بیان این که پیشگیری از اعتیاد مراحل مختلفی دارد، گفت: حوزه های علمیه می توانند با ارائه پیام دین و اصلاح سبک زندگی جامعه خطرات جنگ نرم دشمن را کاهش دهند و آسیب های تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی را به مردم گوشزد کنند.

وی افزود: مخاطبان روحانیت که قشر وسیعی را شامل می شوند باید نسبت به شراط روز دنیا توجیه شوند و به مردم بگویند که امروز تنها خرید و فروش مواد مخدر مطرح نیست بلکه مصرف این مواد در راستای جن نرم دشمن برای ضربه زدن به جوانان است تا آنها را از چرخه تولید و سازندگی خارج کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: حوزه های علمیه می توانند مباحث فرهنگی و آسیب های فرهنگی که از مصرف مواد مخدر به وجود می آید را به مردم بگویند و همچنین بخش آسیب دیده جامعه از مواد مخدر را هم می توانند با راهنمایی و اصلاح انحرافات ذهنی به آنها کمک کنند./843/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات