۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۶۷۰
امام جمعه همدان:

اجرای احکام باید بازتاب بیرونی داشته باشد

آیت الله طه محمدی گفت: همه افراد را با نصیحت و زبان خوش نمی توان سر به راه کرد؛ بلکه بعضی از مواقع برخورد جدی لازم است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در جلسه سازمان تعزیرات استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد بر لزوم وجود سازمان های نظارتی در جامعه تأکید کرد و گفت: در دین اسلام به صراحت برای اکثر جرم ها مجازاتی مشخص شده است.

وی ادامه داد: دلیل آنکه بعضی مجازات باید در ملا عام باشد آن است که با این حرکت، عمل زشت مجرم برای همگان مشخص و از ارتکاب دوباره آن از سوی دیگران جلوگیری شود.

امام جمعه همدان گفت: اگر افراد متخلف را آن طور که باید مجازات نکنیم و اجرای چنین حکمی بازتاب بیرونی نداشته باشد نتیجه مورد انتظار به دست نخواهد آمد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان نحوه برخورد با مجرمان را متناسب با جرم آنها عنوان کرد و گفت: همه افراد را با نصیحت و زبان خوش نمی توان سر به راه کرد و بعضی از مواقع برخورد جدی را طلب می کند.

آیت الله طه محمدی آموزش نیروی متخصص در زمینه تعزیرات را گامی مهم در برخورد با مجرمان توصیف کرد و گفت: بهتر است که نیروهای مورد نیاز را در زمینه های مختلف آموزش بدهید.

وی با بیان این مطلب که آموزش باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: البته این نکته را باید مد نظر داشته باشید که نباید در زمینه آموزش و برخورد افراط و تفریط شود که ثمره آن بر عکس خواهد بود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات