۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۳۵۶۷۱
معاون بنیاد مهدی موعود:

شاخص عمل صالح، رزق حلال است

حجت الاسلام کفیل گفت: خداوند متعال رزق حرام و شبهه‌ناک را بر هیچ قوم و شخصی نمی‌پسندد؛ زیرا انسانی که حلال‌خور نباشد نمی‌تواند عمل صالح انجام دهد.
حجت الاسلام کفیل حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود در مراسمی که امروز بعد از نماز ظهر در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «یا ایهاالذین امنوا کلوا من طیبات رزقناهم» گفت: اولین نکته در این آیه این است که خداوند تبارک و تعالی، دستور به امر خوردن یعنی «کلوا» کرده است ولی مدل و الگوی خوردن را هم مشخص می‌کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که حضرت آدم(ع) وارد کره خاکی شد، شیطان به او دستور خوردن گندم داد، به تعبیری شیطان از این موضوع بسیار خوشحال شد و با خود گفت «خوردن» بهترین طریقی است که می‌توانم انسان را به وسیله آن فریب دهم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود ابراز داشت: برای شیطان غنیمت است که بتواند انسان را از طریق خوراک و غذا فریب دهد به همین علت خداوند متعال در آیات مربوط به تناول و تغذیه حتی به رسولان خود نیز دستور می‌دهد از غذاهای پاکیزه بخورند و این دستور را افزون بر پیامبران، به مؤمنان و تمامی انسان‌ها اعلان می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند عزوجل در آیاتی از قرآن می‌فرماید بخورید تا بتوانید عمل صالح انجام دهید، عنوان کرد: انسانی که حلال‌خور نباشد نمی‌تواند عمل صالح انجام دهد پس تغذیه در روح و روان و هدایت انسان اثر مستقیم دارد.

حجت الاسلام کفیل ابراز داشت: با توجه به روایات قوام قلب، به خوردن و تغذیه است. پیامبر اکرم(ص) در این زمینه می‌فرمایند بچه‌های خود را در شکم مادرنشان از طریق مال و تغذیه حلال تربیت کنید.

وی با اشاره به اینکه شاخص عمل صالح، رزق حلال است، گفت: خداوند متعال رزق حرام و شبهه‌ناک را نه بر مسیحی، نه بر یهودی و نه بر هیچ انسان دیگری نمی‌پسندد و همواره در آیات متعدد تأکید دارد رزق حلال بخورید تا بتوانید از شیطان تبعیت نکنید.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود اظهار داشت: با توجه به آیه ذکر شده در ابتدای بحث، در برخی روایات آمده که اصلاً رزق پاکیزه برای مؤمنین قرار داده شده است، مانند باغبانی که باغی را آبیاری می‌کند و دلش می‌خواهد گل‌ها رشد کنند اما این آب به تمام گیاهان باغ می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا پاکیزه‌های عالم را برای مؤمنین قرار داده است که نشان از توجه خاص حضرت حق به مؤمنین دارد و به برکت مؤمنین همه عالم از این رزق پاک و طیبه بهره‌مند می‌شوند./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات