۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۳۵۸۷۱
رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

لایحه افزایش سن ازدواج در راستای سیاست‌های ابلاغی غرب است

رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: تصویب لایحه افزایش سن ازدواج در راستای سیاست‌های ابلاغی غرب است که تشکیل خانواده را به تاخیر می‌اندازد.
خانم دکتر کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کبری خزعلی امروز در نشست نقد و بررسی لایحه افزایش سن ازدواج که در محل دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: خانواده از عوامل مهم ترقی یک تمدن است، در این بین زنان نقش زیادی در رشد یا سقوط خانواده دارند که باید به آن توجه خاص شود.

وی افزود: تصویب لایحه افزایش سن ازدواج در راستای سیاست‌های ابلاغی غرب است که تشکیل خانواده را به تاخیر می‌اندازد، در کشورهای غربی سن ازدواج 18 سال اما سن مجازات 7 سال است، امروز غرب از یک طرف در قالب اسنادی همجون سند ۲۰۳۰ ما را مکلف می کند که به کودکان در مهدکودک ها و مدارس ابتدایی آموزش جنسی داده شود از طرف دیگر می خواهد برای ما قانون قرار دهد شخص آموزش دیده تا ۱۸ سال حق ازدواج ندارد،‌ آیا این تفکر با عقل سالم سازگاری دارد؟

رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان، درباره ارتباط  ازدواج در سن پایین و آمار طلاق آن، عنوان کرد: آمار طلاق در ازدواج‌های بالای 18 سال پنج برابر ازدواج در سن پایین است.

خزعلی اظهار اشت: عدم حمایت از ازدواج نوجوانان و ایجاد منع قانونی برای آنها سبب افزایش ازدواج‌های غیرقانونی و مشکلات فراوان برای دختران است، که نتیجه آن فرار مردان از مسوولیت نسبت به همسر و فرزند خود و طلاق است، این قانون افزایش سن ازدواج برای دفاع از زن نیست بلکه دفاع از حقوق ناحق مرد است.

وی افزود: باید برای کاهش مشکلات خانوادگی ازدواج در سن پایین به آنها آموزش‌های لازم داده شود اما نباید اصل ازدواج در سن پایین را به بهانه‌های واهی در موارد خاص به طور کلی رد کرد.

رییس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان، با بیان اینکه امروز غرب دنبال فروپاشی خانواده در جامعه ما است، گفت: توجه خاص به حضور زنان در ورزشگاه، افزایش سن ازدواج، نقد حجاب اسلامی، آزادی سقط جنین، آموزش جنسی کودکان و روسپی گری از جمله طرح‌های غرب برای فروپاشی نظام خانواده در کشور ما است.

خزعلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مشکل جامعه ما کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق است، آمار مجردان امروز جامعه ما نزدیک 20 میلیون نفر است شما به جای طرح افزایش سن ازدواج به دنبال راه‌حلی برای ازدواج بزرگ سالان باشید./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات