۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۳۶۲۳۲
امام جمعه تبریز:

وابستگی اقتصاد به نفت یکی از معضلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رونق تولید ملی نیازمند ارتقای علم و فناوری در فرآیند تولید و تلاش در جهت کاهش قیمت تمام شده است، گفت: وابستگی اقتصاد به نفت یکی از معضلات کشور است.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمع فعاان اقتصادی و صنعتی استان با تأکید بر بهره‌مندی از دانش روز در تولید ملی، اظهار داشت: پیوند و هم‌افزایی میان صنعت و دانشگاه لازمه ارتقای کیفی تولید ملی است.
وی با اشاره به اینکه همکاری مراکز دانشگاهی و صنایع استان در بحث فناوری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: امروزه وزارت دفاع در حوزه‌ صنایع مختلف با دانشگاه‌های کشور در ارتباط بوده و شاهدیم که تجهیزات و توانمندی دفاعی کشور به برکت همدلی و هماهنگی با مراکز دانشگاهی به وجود آمده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مسیر ورود صنعت‌گران و صنایع به مراکز دانشگاهی نیز بایستی هموار و باز باشد، گفت: دانشگاه می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش محوری داشته باشد، امروز بایستی پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گسترش شرکت های دانش‌بنیان در سراسر کشور گفت: با فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و معرفی مستمر نیازهای فناورانه و همچنین ایجاد مسأله تحقیقاتی برای دانشگاه‌ها می‌توان در ارتقای بهره‌وری واحدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی گام برداشت.
امام جمعه تبریز اولویت دادن به فعالان دانش‌بنیان در اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد کم را امری مهم در جهت حمایت از تولید علم و فناوری دانست و افزود: انتشار داریم بانک‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد میدان شده و تسهیلات با کارمزد کم را در اختیار سرمایه‌گذاران اقتصاد مقاومتی قرار دهند تا این افراد بتوانند سرمایه‌های خود را در مسیر اقتصاد مقاومتی و فناوری به جریان بیندازند.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: رونق تولید ملی نیازمند ارتقای علم و فناوری در فرآیند تولید و تلاش در جهت کاهش قیمت تمام شده است؛ علم و عمل باید توام باهم باشند، چرا که در این شرایط موفقیت‌های چشمگیری خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در اقتصاد مقاومتی، مرغوبیت کالای داخلی و ارتقای کیفیت کالا امر بسیار مهم بوده و اسراف نکردن، افزایش تولید ملی به همراه افزایش کیفیت، رونق دادن به فرهنگ استفاده از تولید داخل، واگذار کردن اقتصاد به مردم و رها شدن از اقتصاد دولتی از جمله مواردی است که در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وابستگی اقتصاد به نفت را یکی از معضلات کشور دانست و تصریح کرد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد باید به مردم واگذار شود، از سوی در اقتصاد مقاومتی ارتقا و مرغوبیت کیفیت کالای داخلی بسیار مهم است؛ باید روی پای خود ایستاده و کشور را با دانش بومی اداره کنیم./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات